BMW geeft vooruitlopend op de onthulling van de M8 alvast wat informatie vrij over het nieuwe topmodel van de M-reeks. De M8 krijgt de beschikking over een nieuw systeem voor het instellen van zo’n beetje alle onderdelen in de auto.

Wie in de gelukkige positie verkeert om straks een nieuwe M8 te kunnen kopen, kan zich alvast opmaken voor een paar dagen stoeien met alle mogelijkheden die zijn of haar nieuwe BMW biedt. De M-afdeling presenteert namelijk een nieuw systeem, waarmee alle zo’n beetje alle parameters in de auto gewijzigd kunnen worden.

Naast de voorgeprogrammeerde rijstanden is het mogelijk om heel veel onderdelen zelf naar smaak te configureren en op te slaan in persoonlijke rijstanden. Zo zijn er drie instellingen voor de motor, twee voor de besturing, drie voor de dempers, twee voor de gripsystemen en drie voor de vierwielaandrijving. Helemaal nieuw is de mogelijkheid om ook de remmen in te stellen. Bij het nieuwe remsysteem kan de snelheid waarmee druk wordt opgebouwd worden aangepast. Bij sportieve ritten is er daardoor meer pedaaldruk en een directere aansturing van de remmen beschikbaar. Naast de basisparameters zijn ook nog zaken als motorgeluid en het schakelgedrag apart in te stellen en op te slaan.

De functies zijn op te roepen met een nieuwe knop op de middentunnel en worden getoond op de twee grote beeldschermen in de auto. De lay-out van het systeem is nu helemaal M-specifiek, waardoor de meest sportieve modellen zich nog meer onderscheiden van de BMW’s zonder M-badge.