BMW presenteert de M2 CS, het nieuwe topmodel van de 2 Serie. Met 40 pk extra, koolstofvezel toevoegingen en technische verbeteringen zoekt BMW de grens op tussen weg- en circuitauto.

De BMW M2 Competition krijgt gezelschap van een nóg snellere uitvoering: de M2 CS. Deze uitvoering kennen we al van de M3 en M4 en staat garant voor aangescherpte techniek, uiterlijke verfraaiingen, minder gewicht en natuurlijk meer vermogen. Om met dat laatste te beginnen, de zescilindermotor in de M2 CS levert 40 pk extra ten opzichte van de Competition-uitvoering. Met 450 pk sprint de snelste uitvoering in 4,0 seconden van 0 naar 100 km/u. Als je kiest voor een handgeschakelde versnellingsbak dan doe je 0,2 seconden langer over de standaardsprint. BMW heeft de coupé begrensd op 280 km/u.

Naast de motor zijn ook andere onderdelen opgewaardeerd. Krachtigere remmen, een uitlaatsysteem met extra kleppen voor een mooier geluid en een koolstofvezel veerpootbrug zijn een paar van die upgrades. Het onderstel is adaptief, voor het eerst op de M2. Middels diverse rijstanden is de karakteristiek aan te passen aan de omstandigheden en wensen van de bestuurder.

Aan de buitenkant herken je de M2 CS aan de koolstofvezel toevoegingen, zoals extra spoilers op de achterklep en onder de voorbumper. De opnieuw vormgegeven motorkap met extra luchtinlaat is ook van het lichtgewicht materiaal gemaakt, net als het dak. Gewichtsbesparing heeft BMW ook bereikt door speciale wielen te monteren, die naar wens in een matgouden kleur worden afgewerkt. Kopers kunnen kiezen tussen ‘Cup’-banden, die op het circuit beter presteren, en meer reguliere ‘allround’-banden.

De prijs van de M2 CS is nog niet bekend.