Renault heeft de Espace vernieuwd. Het merk heeft daarbij de focus vooral gelegd op het introduceren van nieuwe rijhulpsystemen en het fijnslijpen van de auto.

Aan de buitenkant van de vernieuwde Renault Espace zie je meteen dat er nieuwe editie is. Wijzigingen aan de grille, bumpers, wieldesigns en lichtsignatuur maken het onderscheid. In het interieur zijn de veranderingen groter. De middentunnel is hertekend waardoor er nu ruimte is voor nieuw afsluitbaar opbergvak met bekerhouders. De automaatpook stuurt de versnellingsbak voortaan digitaal in plaats van mechanisch aan, waardoor er onder de middentunnel meer nu plek is voor een draadloze telefoonlader.

Dat is nog niet alles, ook de knoppen voor de airconditioning zijn gewijzigd. De temperatuur wordt nu weergegeven op kleine displays in de knoppen zelf. De lay-out van het 9,2 inch beeldscherm is helemaal nieuw, maar het systeem zelf is ongewijzigd. Ook het digitale instrumentenpaneel is vernieuwd en bestaat nu uit een groot scherm, in plaats van drie kleinere.

De vernieuwde Espace kan autonoom rijden op level 2. Dat betekent dat de auto op snelwegen zelfstandig tussen de lijnen blijft, remt en accelereert, ook in file-situaties. Eveneens nieuw is slimme matrix-led-verlichting, waarmee tegenliggers uit de lichtbundel worden gehouden.

Het motoraanbod van de Espace blijft gelijk en bestaat uit een 225 pk sterke 1.8 benzinemotor en twee 2.0 diesels met 160 en 200 pk. De prijzen van het vernieuwde model worden in aanloop naar de marktintroductie, die begin 2020 plaatsvindt, bekend gemaakt.