Porsche monteert een fors grotere motor in de vernieuwde GTS-uitvoering van de 718 Cayman en 718 Boxster. De 2.5 viercilindermotor wordt vervangen door een 4,0 liter exemplaar met zes cilinders.

Porsche waardeert de motor van de 718 Cayman en Boxster GTS op naar een 4.0 zescilinder zonder turbo. Het gaat om dezelfde motor als het merk levert in de topmodellen GT4 en Spyder, maar dan met 20 pk minder vermogen. De winst ten opzichte van de oude 2.5-motor is echter fors, 35 pk krijgen de GTS-modellen erbij. Daarmee komt het vermogen op 400 pk.

De prestaties zijn daardoor uiteraard iets aangescherpt, de Cayman en Boxster GTS accelereren nu in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u en bereiken een topsnelheid van 293 km/u. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Andere technische aanpassingen zijn onder meer het sportuitlaatsysteem met in het midden van de achterbumper geplaatste pijpen en een met 20 mm verlaagd onderstel. Als optie zonder meerprijs levert Porsche de GTS-modellen met actieve vering, waarmee de auto een multifunctioneler karakter krijgt.

De 718 Cayman GTS en 718 Spyder GTS zijn te herkennen aan de donkere accenten, de gewijzigde achterbumper, de specifieke 20 inch lichtmetalen wielen en de diverse sportieve verfraaiingen in het interieur.

De vernieuwde uitvoeringen zijn per direct te bestellen. De Cayman GTS kost 137.200 euro, de Boxster GTS 2.100 euro meer.