De compacte bestelwagen Renault Express keert terug. De New Express Van is een no-nonsensebedrijfswagen, gericht op lading vervoeren tegen zo laag mogelijke kosten. 

Tussen 1986 en 1999 bouwde Renault een kleine bestelbus, de Express. Die naam keert terug op de New Express Van, wederom een compacte bestelauto. De comeback is onderdeel van Renaults nieuwe bedrijfswagenstrategie, die het merk eind maart zal onthullen. Omdat de New Express al in april in de showroom arriveert, zijn de orderboeken nu al open. Een prijs voor de Nederlandse markt is er nog niet. 

Wel laat het Franse merk weten dat de New Express Van tegemoetkomt aan 'de essentiële benodigdheden van professionals die op zoek zijn naar de beste prijs/prestatie-verhouding'. Er past 3,3 tot 3,7 m3 aan lading in het laadcompartiment. Van de 2,36 meter totale lengte is 1,91 meter bruikbaar achterin. Aan de zijkant opent de schuifdeur 71,6 cm. De dieseluitvoering is te beladen tot 650 kg, de benzineversie tot 780 kg.

Renault New Express Van 2021

Het zicht vanuit de cabine wordt ondersteund door systemen als Rear View Assist, Blind Spot Warning, Wide View Mirror en Reversing Camera. Ondernemers kunnen kiezen tussen drie niveaus multimedia. Het meest uitgebreide systeem Easy Link biedt navigatie en tevens opladen voor smartphones via inductie. In de cabine bevindt zich 48 liter aan handige opbergruimte. 

Op de Europese markt zal de New Express Van worden aangeboden met de 1.3 TCe 100 FAP-benzinekrachtbron en de 1,5 liter Blue dCi-diesel in 75 of 90 pk; alle met een handmatige transmissie met zes verzetten. Daarnaast verschijnt de Ecoleader 1.5 Blue dCi 75 die, door de maximumsnelheid te begrenzen op 100 km/u, zuiniger rijdt.