Als we zeggen 'de beste diesel', moet je dan even met je ogen knipperen? Terecht, want de Lexus IS 300h is zeker geen diesel. Het is een benzine-hybride, die een diesel-achtig laag brandstofverbruik kan neerzetten door een samenspel van benzine- en elektromotor. Hoewel de Lexus IS na 3 jaar allesbehalve verouderd oogt, is hij recent subtiel gefacelift. Reden genoeg voor een hernieuwde kennismaking en een uitgebreide test.
- Fotoreportages overzicht
- Lexus IS 300h
Lexus IS 300h
Fotoreportages • 5 maart 2017 • Tekst en foto's: Elco van der Meer
De IS 300h is gemaakt voor lange, comfortabele reizen.
De Lexus IS 300h is een fijne auto om mee onderweg te zijn.
Lexus IS 300h F Sport Line
De hybride aandrijflijn is enorm soepel en voelt bijna als een volledig elektrische auto.
De 223 pk komt vooral tot zijn recht bij de tussensprints.
De IS 300h nodigt vooral uit tot rustig rijden.
De Lexus IS 300h F Sport ziet er sportief uit, maar rijdt uitgesproken comfortabel.
Een echte Lexus: stil en comfortabel.
Lexus IS 300h F Sport Line
Lexus IS 300h F Sport Line
Na de facelift zijn de inkepingen in de bumper groter, en de koplampen iets hoger.
Lexus IS 300h F Sport Line
1 op 17 rijden kan écht met de Lexus IS 300h.
De donkere inzetstukken van de voorbumper zijn voorbehouden aan de F Sport Line.
De looks van een sportsedan, het comfort van een klasse hoger.
Je zou bijna denken dat de Lexus IS 300h minstens 400 pk heeft.
Je zou hier eigenlijk twee dikke uitlaten verwachten, maar Lexus blijft bescheiden.
Opvallende zijskirts geven de F Sport Line een nog sportievere uitstraling.
De IS 300h F Sport Line is nog imposanter dan de 'normale' IS 300h.
Achter heeft de Lexus IS 300h standaard led-verlichting.
De koplampen werden iets hoekiger bij de facelift, led-lampen kosten 499 euro extra.
De Lexus IS 300h F Sport Line heeft standaard deze fraaie 18 inch wielen.
Deze badges krijg je bij de Lexus IS 300h F Sport Line
Heel subtiel wordt verwezen naar de hybride aandrijflijn.
De Lexus IS 300h is er alleen als hybride, altijd met 223 pk.
Een bijna diesel-achtig verbruik, maar er moet benzine in.
Fijne sportstoelen en een goede zitpositie achter het stuur.
Lexus IS
Het dashboard van de Lexus IS 300h
Het interieur ziet er op eigen wijze modern en hoogwaardig uit.
Het interieur van de Lexus IS is op een eigenwijze manier modern.
Stoelverwarming, stuurverwarming en stoelventilatie - alles voor het comfort.
De muisaanwijzer wordt bij elke knop op het scherm even tegengehouden.
Het Premium-navigatiesysteem van de Lexus IS 300h heeft een extra breed scherm.
De Naguri-sierstrips zitten in de deuren en op het dashboard.
Mark Levinson Premium-audio is een optie.
Dit analoge klokje is niet perfect afleesbaar, maar wel een fraai detail.
Het instrumentarium met de cirkelvormige teller in het midden.
De opvallende, cirkelvormige teller van het instrumentarium verschuift met een druk op de knop.
Een bijzonder instrumentarium, waarvan het cirkelvormige scherm verschuifbaar is.
Het instrumentarium laat in Sport-modus een toerenteller zien.
Met deze gecombineerde draai- en drukknop regel je de rijmodus.
Deze schakelflippers zien er leuk uit, maar dankzij de CVT-automaat gebruik je ze eigenlijk nooit.
Opvallende 'Naguri'-inleg met reliëf, gemaakt van echt aluminium.
Dikke vloermatten met geborduurd logo in de Lexus IS.
Links van het stuur zijn de minder vaak gebruikte knoppen gegroepeerd.
Met de ASC-regelaar bepaal je het volume van een kunstmatig motorgeluid.
Lexus IS
De achterbank biedt passagiers voldoende leefruimte.
De kofferbak is met 450 liter ruim voldoende, en prima te beladen.
Nu op voorraad
Meer Lexus IS
2 tweedehands auto's
Reacties:
bekijk reacties
•
reageer zelf
Tags:
lexus
•
is
- Fotoreportages overzicht
- Lexus IS 300h
Andere artikelen
Meer Lexus IS
Ontvang de Autokopen.nl nieuwsbrief
Schrijf nu in en ontvang meerdere malen per week een nieuwsupdate! meer info