Volkswagen gaat de volgende generatie Golf leveren met twee verschillende mild-hybrid-systemen: 12 Volt en 48 Volt. Ook staan er nieuwe dieselmotoren op het programma, waaronder een gloednieuwe 1.5 TDI.
Dat de volgende generatie Volkswagen Golf de beschikking krijgt over mild-hybrid-techniek was al bekend, maar nu blijkt dat Volkswagen twee verschillende versies van deze techniek aan gaat bieden: een 12 Volt en een 48 Volt-systeem. Insiders hebben deze nieuwe informatie gedeeld met het tijdschrift Autocar.
Het 48 Volt-systeem is iets duurder om te produceren, omdat er een separaat stroomcircuit aangelegd moet worden. Het voordeel is dat dit systeem meer mogelijkheden biedt, omdat er een krachtigere elektromotor gebruikt kan worden. Dat zorgt voor een lager brandstofverbruik en meer vermogen. Zo zou de volgende generatie Golf GTI dankzij een 48 Volt elektrische turbo meer dan 260 pk kunnen leveren.
Het 12 Volt-systeem kan worden toegepast op lichtere motoren, zoals de 1.0 TSI-motor. Ook met dit systeem worden brandstofverbruik en CO2-uitstoot gereduceerd met behulp van een kleine elektromotor. Naast de 1.0 TSI wordt de nieuwe generatie Golf leverbaar met een 1.5 TSI-motor en twee nieuwe diesels: een 1.5 TDI die debuteert in de Golf en een nieuwe versie van de 2.0 TDI, die eerder al zijn opwachting maakt in modellen van zustermerk Audi.
De nieuwe Volkswagen Golf wordt in de loop van volgend jaar gepresenteerd.
Aanraders