Mijn Autokopen.nl

Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 | Matching numbers | Nette staat

1963 - 94.908 km - Benzine - Handgeschakeld - € 59.500,‑ € 59.500,‑
Stel een vraag aan Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
Merk en model:
Alfa Romeo Giulia
Uitvoering:
Sprint 1600 | Matching numbers | Nette staat
Kilometerstand:
94.908 km
Bouwjaar:
03/1963
Prijs:
€ 59.500,‑ Wat is de prijs na inruil?
Wegenbelasting:
Vrijgesteld
Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Vermogen:
-
Carrosserievorm:
-
Toon alle autogegevens Download als PDF

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder

Autogegevens

Algemeen

Merk en model:
Alfa Romeo Giulia
Uitvoering:
Sprint 1600 | Matching numbers | Nette staat
Kilometerstand:
94.908 km
Bouwjaar:
03/1963
Prijs:
€ 59.500,‑
BTW/Marge:
Marge
Wegenbelasting:
Vrijgesteld

Eigenschappen

Carrosserie

Voertuigsoort:
Personenauto
Carrosserievorm:
-
Kleur:
Bianco Gardenia (Wit)
Laksoort:
Basis/uni

Techniek

Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Gewicht voertuig:
-
Laadvermogen:
-
Trekgewicht:
-
Motor:
1.600 cc
Vermogen:
-

Bekleding

Materiaal:
Stof
Kleur:
Beige

Milieu

Energielabel:
-
CO2-uitstoot:
-
Brandstofverbruik
- Stad:
-
- Buitenweg:
-
- Gecombineerd:
-

Bijzonderheden

Weinig dingen zo puur als de schoonheid van de klassieke Alfa Romeo Giulia Sprint. Laat staan in een maagdelijk witte Bianco Gardenia kleurstelling! Daarbovenop betreft dit Prinselijke exemplaar de originele 1600 uitvoering, inclusief dito samenstelling, keurig nette staat en matching numbers. Nog niet uniek genoeg? De voormalig Spaanse eigenaar nam de auto over van degene die de Giulia Sprint nieuw in het Italiaanse Genua had gekocht. Kortom, slechts 2 eigenaren gingen u voor in bijna 60 jaar tijd! Het is dan ook een Alfa waar je moeilijk afstand van kunt doen... U bent gewaarschuwd.

Historie
De Giulia Sprint uit 1954 (Type 101) gold als basis en uitgangspunt voor de Alfa Romeo Giulia Sprint uit de 105/115 series. De 2 modellen verschillen optisch dan ook slechts op detailniveau van elkaar. Niet verwonderlijk; fameus designer Bertone had zich van zijn beste kant laten zien toen hij de 1e serie Sprints tekende. We kunnen dus gerust spreken van een rebadge van het origineel. Onderhuids waren de wijzigingen groter. Letterlijk: de 1300 werd in gewisseld voor een 1600 motor. Daarmee heeft deze Giulia Sprint het vlotte karakter dat bij zijn prachtige uiterlijk past. En terecht.

Exterieur
Van sommige klassiekers moet je houden. Maar van deze Alfa Giulia Sprint is het onmogelijk om níet te houden. Wat een beauty! Rijp voor het concours? Zo ver willen we niet gaan; daar is de coupé te karakteristiek en te puur voor. Maar als de 2-deurs mee zou doen aan een schoonheidswedstrijd waarbij design de beslissende factor is, dan gaat de Italiaanse er geheid met de winst vandoor. De aaibare rondingen, fijne proporties en elegante details maken 'm de onovertroffen charmeur waar de Sprint om bekendstaat. Gegoten in een Bianco Gardenia uitdossing, lijkt de Alfa Romeo te zijn gemaakt voor de mooiste dag van je leven. Als het aan ons ligt hoeft het echter niet bij één dag te blijven... Het witte lakwerk betreft overigens de originele kleur, waardoor het nog net even wat begeerlijker wordt. De body zelf is oerdegelijk en het chroomwerk werkelijk schitterend. Het charisma spat er vanaf!

Interieur
Mooi én origineel is tevens het binnenwerk van de Alfa Giulia 1600. De witte stoelbekleding en dashboardafwerking corresponderen prachtig met het exterieur, terwijl de donkerblauwe biesjes en panelen briljant afsteken bij de lichte kleurstelling. Hoe chic wilt u het hebben? Bovendien is het interieur in z'n geheel origineel. U weet dus zeker dat de 2 eigenaren die u voor gingen dezelfde mooie werkplek hadden als u. Natuurlijk, er is niets mis met verandering. Maar soms is iets zó goed, dat aanpassingen louter averechts kunnen werken. Wat ook is gebleven is het flinterdunne zwarte stuurwiel, voorzien van 3 chromen spaken. Erachter ligt een drietal klokken geclusterd met ieder precies dezelfde grootte. De omranding is chroom, de uitvoering zeer classy. Met deze Alfa Romeo Sprint rijdt u altijd in stijl!

Techniek
Een strepentrekker is de klassieke Alfa allerminst, maar hij steelt moeiteloos de show met een perfect onderhouden 1,6 liter 4-cilinder lijnmotor. De krachtbron klinkt, trekt én ruikt zelfs lekker. Bovendien is deze met 91 pk een flink stuk sterker dan voorganger Giulietta Sprint 1300. De 2+2 Giulia beschikt over sportief DNA en is dus levendig genoeg om die grijns op uw gezicht nog nét even wat breder te trekken. Duw de handbak in zijn 1e versnelling en menig pretoogje begint te spontaan te twinkelen wanneer de gang er eenmaal goed in zit. Kortom, hoogste tijd om een sprint naar de showroom van Prins te trekken en de Alfa Giulia 1600 een 3e eigenaar te gunnen! Ons team staat voor u klaar.
Cordiali Saluti, Prins Classics.

Autobedrijf Wim Prins

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder