Mijn Autokopen.nl

Alfa Romeo GTV 2.5 V6 | Nette staat | Origineel Nederlands

1986 - 105.297 km - Benzine - Handgeschakeld - € 32.500,‑ € 32.500,‑
Stel een vraag aan Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
Merk en model:
Alfa Romeo GTV
Uitvoering:
2.5 V6 | Nette staat | Origineel Nederlands
Kenteken:
PT-27-HH
Kilometerstand:
105.297 km
Bouwjaar:
06/1986
Prijs:
€ 32.500,‑ Wat is de prijs na inruil?
Wegenbelasting:
Overgangsregeling oldtimers
Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Vermogen:
160 pk (118 kW)
Carrosserievorm:
Coupé (2-deurs)
Toon alle autogegevens Download als PDF

Highlights

  • Lichtmetalen velgen

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder

Autogegevens

Algemeen

Merk en model:
Alfa Romeo GTV
Uitvoering:
2.5 V6 | Nette staat | Origineel Nederlands
Kenteken:
PT-27-HH
Kilometerstand:
105.297 km
Bouwjaar:
06/1986
Prijs:
€ 32.500,‑
BTW/Marge:
Marge
Wegenbelasting:
Overgangsregeling oldtimers

Eigenschappen

Carrosserie

Voertuigsoort:
Personenauto
Carrosserievorm:
Coupé (2-deurs)
Kleur:
Rood
Laksoort:
Metallic

Techniek

Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Gewicht voertuig:
1.225 kg
Laadvermogen:
-
Trekgewicht:
-
Motor:
2.492 cc
Vermogen:
160 pk (118 kW)

Bekleding

Materiaal:
Stof
Kleur:
Beige

Milieu

Energielabel:
-
CO2-uitstoot:
-
Brandstofverbruik
- Stad:
-
- Buitenweg:
-
- Gecombineerd:
10,80 l/100km (1 op 9,3 km)

Highlights

  • Lichtmetalen velgen

Alle opties en accessoires

  • Getint glas
  • Lichtmetalen velgen

Bijzonderheden

Alfa Romeo GTV 2.5 V6

Het klinkt wellicht gek uit de mond van een liefhebber, maar Rosso Alfa is niet de enige rode lak waarvoor een icoon als de Alfa Romeo GTV6 gemaakt is. Topatleten kunnen namelijk ook heel goed indruk maken in een stijlvol maatpak. Neem nu deze bijzondere, origineel Nederlands (!) geleverde GTV6: behalve dat de karakteristieke coupé in een uiterst fraaie staat verkeert, doet de warme kleurstelling onze Italiaanse sportieveling in één klap transformeren in een eersteklas charmeur. Voor een chic etentje of avondje naar de opera hoeft u de Alfa GTV6 dus ook zéker niet te laten staan. Sterker nog, met deze klassieker maakt u geheid het verschil.

Exterieur
Natuurlijk bleven de basiscontouren van de beroemde coupé behouden. Dit betekent dat ook deze GTV6 beschikt over een geleidelijk aflopende daklijn en stoer front, inclusief 2 dubbele koplampen. De donkerrode lak is typisch een tint die we niet gauw zelf zouden uitkiezen, maar nu we het resultaat zien vragen we ons af waarom het een zeldzaamheid is. Zeldzaam mooi is de klassieke Alfa Romeo sowieso. Ook omdat de body keihard is. En dat is belangrijk, want het vormt letterlijk de basis van de optische schoonheid. Uiteraard kon ons team in de werkplaats het niet laten om de laatste puntjes op de "i" te zetten. Immers, verschil moet er zijn en mag gezien worden!

Interieur
Misschien wel minstens zo verrassend is de keuze voor de samenstelling van het interieur. Het binnenwerk van de Alfa Romeo GTV6 is bekleed met lichte stof. Een verademing tussen al het zwart, maar dat niet alleen: de combinatie met de donkerrode carrosserie is werkelijk briljant. Staat de GTV6 van zichzelf al bekend als een stijlicoon, dit is toch wel de kers op de taart. Uiteraard zijn het grote glasoppervlak en het hoekige dashboard met zijn brede instrumentpaneel en imposante klokkenwinkel ook inbegrepen. De sportstoelen zitten voortreffelijk en de bekleding is nagenoeg smetteloos. Dat laatste is natuurlijk vooral erg lekker als de kleur lichtbeige is...

Techniek
De Alfa Romeo GTV6 is één van de weinige auto's waarvan de modelaanduiding direct gerelateerd is aan de motorisering. Voorin deze Gran Turismo ligt een 2,5 liter 6-cilinder in V-opstelling. De Alfetta-opvolger schopt het hiermee tot een indrukwekkende 160 pk en 220 Nm koppel. Cijfers als in 8,3 seconden van 0 naar 100 km/h sprinten en een topsnelheid van 205 km/h hoef je je anno 2022 nog immer allerminst voor te schamen. Des te knapper dat Alfa Romeo dit begin jaren 80 al voor elkaar wist te boksen. Iets dat juist wél van vroeger is, is het geluid van de V6: The British Classic en Sportscar magazine nomineerde de sound van de verslavende motorroffel zelfs tot één van de beste ooit. Weten hoe de Alfa GTV6 in het echt klinkt? Vind het antwoord in Nunspeet.

Cordiali Saluti,
Prins Classics.



It may sound a little bit crazy for some of the fans, but Rosso Alfa isn't the only cool red paint for a legend like the Alfa Romeo GTV6. You know, top athletes can also make a good impression in a stylish tailor-made suit. For example, take this special, original Dutch GTV6: apart from the fact that the characteristic coupe is in an extremely beautiful shape, the dark red bodywork transforms our sporty Italian into a first-class charmer. So you certainly don't have to exchange the Alfa GTV6 for something more conservative at date night. In fact, you this is the chance to make a real difference.

Exterior
Different or not, this GTV6 has the same stunning roof design and characteristic front, including 2 double headlights and a genuine powerdome on the hood. Looking at the rare lacquer, we wonder why it's so rare, making the classic Romeo in a class of its own. The solid body sets an important base of this beauty on wheels. Nevertheless our team in the garage was driven to make a difference once again, giving it all to let the Alfa Romeo GTV6 shine bright like a dream car. Oh wait, it is...

Interior
Perhaps at least as surprising is the color scheme in the interior. The inside of the Alfa Romeo GTV6 has a light upholstery. It truly is something else, especially in combination with the dark red bodywork. The GTV6 itself is already known as a style icon, but this surely is the icing on the cake. Of course there's lots of glass, in particular at the back, and the angular dashboard with its wide instrument panel is typical GTV6 too. Bonus is the condition of the almost immaculate sports seats. In beige. Wow.

Technique
The Alfa Romeo GTV6 is one of the few cars with a model name directly related to the engine. In the front of this Gran Turismo lies a 2.5 liter 6-cylinder. The Alfetta successor produces an impressive 160 hp and 220 Nm torque. Accelerating from 0 to 100 km/h takes only 8.3 seconds and a top speed of 205 km/h is still nothing to be ashamed in 2022 as well. Don't forget Alfa Romeo was able to do this in the early 80s... Something definitely from the past is the sound of the V6: The British Classic and Sportscar magazine even nominated the sound of the addictive engine roar as one of the best ever. Want to know what the Alfa GTV6 sounds like in real life? Find the answer in Holland.

Cordiali Saluti,
Prins Classics.

Autobedrijf Wim Prins

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder