Mijn Autokopen.nl

Bentley Continental 6.8 T | Widebody | 350 pieces

1999 - 120.527 km - Benzine - Automaat - € 119.500,‑ € 119.500,‑
Stel een vraag aan Autobedrijf Wim Prins (Nunspeet)
Wat is de prijs na inruil?
Merk en model:
Bentley Continental
Uitvoering:
6.8 T | Widebody | 350 pieces
Kilometerstand:
120.527 km
Bouwjaar:
11/1999
Prijs:
€ 119.500,‑ Wat is de prijs na inruil?
Wegenbelasting:
Vanaf € 140,67 p/mnd (Kies provincie)
Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Automaat
Vermogen:
421 pk (310 kW)
Carrosserievorm:
Coupé (2-deurs)
Toon alle autogegevens Download als PDF

Highlights

  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder

Autogegevens

Algemeen

Merk en model:
Bentley Continental
Uitvoering:
6.8 T | Widebody | 350 pieces
Kilometerstand:
120.527 km
Bouwjaar:
11/1999
Prijs:
€ 119.500,‑
BTW/Marge:
Marge
Wegenbelasting:
Vanaf € 140,67 p/mnd (Kies provincie)

Eigenschappen

Carrosserie

Voertuigsoort:
Personenauto
Carrosserievorm:
Coupé (2-deurs)
Kleur:
Metoer (blauw)
Laksoort:
Metallic

Techniek

Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Automaat
Gewicht voertuig:
2.480 kg
Laadvermogen:
-
Trekgewicht:
-
Motor:
6.750 cc
Vermogen:
421 pk (310 kW)

Bekleding

Materiaal:
Leder
Kleur:
French Navy

Milieu

Energielabel:
-
CO2-uitstoot:
-
Brandstofverbruik
- Stad:
-
- Buitenweg:
-
- Gecombineerd:
-

Highlights

  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen

Alle opties en accessoires

  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem

Bijzonderheden

Bentley Continental T

Tegenwoordig is de Continental GT de drijvende kracht achter het succes van de huidige Bentley-reeks. Maar er was een tijd dat de Continental het zonder "G" moest stellen en daarmee slechts een bescheiden aandeel had in de totale afzet. Tegenwoordig wordt de klassieke Bentley Continental T juist geroemd vanwege zijn zeldzaamheid. En tevens vanwege zijn superkrachten: het betreft hier namelijk het absolute topmodel uit zijn tijd. En dus is de bijna 900 Nm (!) sterke 6.8 V8 in wezen de voorloper van de GT Speed. Volgt u ons nog? Met zijn "wide body" steelt de stijlvolle coupé gemakkelijk de show. Dat is ook precies wat deze originele ex-demo van Bentley in het verleden deed. Waaronder op het fameuze Pebble Beach Concours. Wie wordt binnenkort eigenaar van één van de slechts 350 geleverde Bentley Continental T's?

Historie
Exclusiviteit gegarandeerd: ten tijde van zijn introductie in 1996 was de Contintental T de duurste auto die Nederland te koop aanbood. Bentley noteerde een indrukwekkende vanafprijs van 800.000 gulden en kwam kopers tegemoet door het meteen één van de krachtigste auto's ooit te maken. In het hoogste segment draait alles om perfectie, dus het feit dat juist dit exemplaar veelvuldig door Bentley werd ingezet als tentoonstellingsvoertuig, zegt een hoop. Geneva Motor Show, St. Moritz, Pebble Beach Concours; waar een vooraanstaand auto-evenement was, schitterde deze Continental T. In 2015 kwam de Bentley in handen van een Nederlandse kenner die meerdere van dit soort extreem gelimiteerde c.q. unieke auto's in zijn bezit heeft. Inmiddels hebben we de Brit weten los te weken, maar dat doen we natuurlijk niet voor niets: wie toont zich een waardig opvolger?

Exterieur
Bentley spreekt van een heuse "wide body" als het over de carrosserie van de coupé gaat. Het klopt dat de spatborden een stuk breder zijn dan bijvoorbeeld de Continental R. Maar het feit dat de grand tourer een ingekorte wielbasis heeft van 10 centimeter, draagt ook bij aan de meer gedrongen uitstraling ten opzichte van zijn soortgenoten. Voor zover we daarvan kunnen spreken, want de Continental T is en blijft een indrukwekkende limousine met 2 portieren. Qua stijl halen de Brooklands en latere Arnage het echter niet bij die van de coupé. Gegoten in Meteor grijs, komt het classy karakter perfect tot zijn recht. Bovendien steken de chromen details in bijvoorbeeld de grille, bumpers en onderlangs de portieren briljant af. De dubbele, ronde lichtunits in de rechthoekige clusters zijn typerend voor Bentley's uit de jaren 90 / het begin van dit millennium, en vervelen nooit.

Interieur
Binnenin treft u een weelde aan luxe, zoals u dat mag verwachten van een exoot als de Contintental T. Geen beige of zwart, maar French Navy Hide lederen bekleding speelt een hoofdrol in de Bentley cockpit. Daarnaast maakt hout plaats voor aluminium. De hightech afwerking op het dashboard, de portieren en torenhoge middenconsole onderstreept het sportieve karakter van dit performance-gedreven topmodel. De zetels aan boord van de traditioneel gelijnde 2+2 zijn echter superzacht, wat natuurlijk ook aan de kwaliteit van het dikke, soepele leder te danken is. De rechthoekige contouren van de Bentley Continental T hebben een positief effect op het (over)zicht rondom, de vele ronde meters geven al een snelheidskick nog voordat de automaat in gang is gezet.

Techniek & performance
De Bentley Continental T gold als extra sportieve variant op de Continental R en dus is ook de performance daar naar. De 6,75 liter 8-cilinder ging er tientallen pk's op vooruit, maar de grootste winst zat 'm in de trekkracht: met 426 pk en 880 Nm koppel is de achterwielaangedreven Bentley een heuse "speed wonder". Meer nog dan het introductiemodel uit 1996. De zijdezachte V8 heeft 5,9 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te accelereren en blijft eraan sleuren totdat de naald van de snelheidsmeter de 270 km/h heeft bereikt. Hiermee kon én kan de coupé zich meten met de 'groten der aarde'. Al is er niet één klassieke sportauto met zoveel Britse GT-invloeden als de Continental T. Dat noemen we nou 'rijden op stand'.

Met vriendelijke groet,
Prins Classics.

Autobedrijf Wim Prins

Autobedrijf Wim Prins

Dealer van Abarth en Alfa Romeo
Galvaniweg 1
8071 SC Nunspeet

www.wimprins.nl

Contactgegevens

Voorraad van deze aanbieder