Porsche 911 2.3 E / TARGA / 1973

1973 - 38.806 km - Benzine - Handgeschakeld - € 79.950,‑ € 79.950,‑
Stel een vraag aan Auto Comes - House of Cars (Haarlem)
Wat is de prijs na inruil?
Merk en model:
Porsche 911
Uitvoering:
2.3 E / TARGA / 1973
Kenteken:
87-YB-42
Kilometerstand:
38.806 km
Bouwjaar:
02/1973
Prijs:
€ 79.950,‑ Wat is de prijs na inruil?
Wegenbelasting:
Vrijgesteld
Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Vermogen:
165 pk (121 kW)
Carrosserievorm:
-
Toon alle autogegevens Download als PDF

Highlights

  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen

Auto Comes - House of Cars

Hendrik Figeeweg 3B
2031 BJ Haarlem

www.autocomes.nl

Contactgegevens

  • 023 583 4748
  • Bekijk route en kaart

Voorraad van deze aanbieder

Autogegevens

Algemeen

Merk en model:
Porsche 911
Uitvoering:
2.3 E / TARGA / 1973
Kenteken:
87-YB-42
Kilometerstand:
38.806 km
Bouwjaar:
02/1973
Prijs:
€ 79.950,‑
BTW/Marge:
Marge
Wegenbelasting:
Vrijgesteld

Eigenschappen

Carrosserie

Voertuigsoort:
Personenauto
Carrosserievorm:
-
Kleur:
Blauw (Bruin)
Laksoort:
Basis/uni

Techniek

Brandstof:
Benzine
Transmissie:
Handgeschakeld
Gewicht voertuig:
1.019 kg
Laadvermogen:
-
Trekgewicht:
-
Motor:
2.341 cc
Vermogen:
165 pk (121 kW)

Bekleding

Materiaal:
Leder
Kleur:
Bruin

Milieu

Energielabel:
-
CO2-uitstoot:
-
Brandstofverbruik
- Stad:
-
- Buitenweg:
-
- Gecombineerd:
-

Highlights

  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen

Bijzonderheden

Voor velen is de meest begerenswaardige Targa de post-'68 en pre'74, i.e. de "langekap" met het glazen achterraam. Simpelweg gewoon de visueel meest aantrekkelijke. De "cleane" voorkant met geintegreerde bumpers overlopend in de ranke body en de spoilerloze achterzijde is overzichtelijk en mooi zonder dat het luidruchtig is en het minimale chromegebruik zorgt ervoor dat de grote achterruit nog meer opvalt.

De natuurlijk ademende, luchtgekoelde 6 cilinder 2,4 liter boxermotor, voorzien van twee Weber carburateurs goed voor 165 pk. Dat is misschien minder dan je tegenwoordig in een beetje hot hatchback vindt, maar daar gaat het dus niet om bij dit soort auto's. De beleving, dat is waar het om gaat. En dat begint al bij de ultieme blauwe lak in combinatie met het bruine interieur, grote jongen als je het op een 991 durft te bestellen. Maar in 1973 was dit een prima combinatie, de optionele originele "cookiecutter" velgen waren ook populair in die tijd.

Het interieur van deze Targa met bruin leder beklede stoelen, bruin carpet. Het geheel is op professionele wijze in het verleden vernieuwd en verkeert in goede staat. De carrosserie is gerestaureerd, waar nodig zijn plaatwerkdelen vervangen of gerepareerd, en is de carrosserie in de oorspronkelijke staat teruggebracht en in plaats van het originele bruin opnieuw gespoten in de prachtige blauwe lak. De carrosserie is strak, gaaf, en schadevrij.

Tijd om die lekkere zescilinder aan het werk te zetten. Die een nog geen duizend kilometer geleden nog is aangepakt door Porsche Classic Gelderland. Tevens zijn toen de remmen gedaan, koppeling en drukgroep vervangen en nog een hele lijst aan werkzaamheden, facturen van in totaal bijna €19.000,- aanwezig. De sleutel gaat om, de startmotor geeft maar een tik en meteen slaat de zescilinder aan en volgt die heerlijk kuchende roffel van de boxer. Eerst iets onrustig om dan langzaamaan rustiger te gaan lopen, zodat je weet dat je kan gaan rijden.

En rijden, dat doen deze auto's zo lekker. Niet perfect, zeker niet. Maar er is iets aan het rijden van een jaren '70 Porsche 911 dat moeilijk in woorden te vatten is. Het gevoel dat je met een soort oer-auto onderweg bent, die niks meer doet dan je ervan vraagt behalve gewoon rijden. En een glimlach op je gezicht toveren. In het begin heel voorzichtig, maar ook de vijfbak in deze 911 mist nooit een slag en dus vergeet je dat op een gegeven moment. Het blijft bijzonder dat je een auto van 40 jaar oud zo op z'n donder kan geven, zonder dat die auto een krimp geeft.

Ook het sturen in een 911 van deze leeftijd blijft een plezier. Het sportstuur heel precies doorgeeft wat er onder de voorwielen gebeurt. Datzelfde stuur dat al je input feilloos doorgeeft aan de voorwielen, waardoor je de 911 heel precies een bocht door kan mikken. Het geeft ongelooflijk veel voldoening. Gewoon omdat rijden met dit soort auto's zo puur en basic autorijden is.

Er zijn eigenlijk alleen maar voordelen aan een klassieke Porsche, van het haast therapeutische rijden tot aan het niet hoeven te betalen van wegenbelasting. Wij nodigen u dan ook van harte uit bij ons in de showroom om deze Targa te komen bekijken.

De Targa is in juli 2018 getaxeerd op €130.000,-

Auto Comes - House of Cars

Auto Comes - House of Cars

Hendrik Figeeweg 3B
2031 BJ Haarlem

www.autocomes.nl

Contactgegevens

  • 023 583 4748
  • Bekijk de bedrijfspagina

Voorraad van deze aanbieder