Of je nu Volkswagen Passat R36 heet of Audi S4, gij zijt gewaarschuwd. Opel introduceert namelijk de Insignia OPC en de feiten liegen er niet om: vierwielaandrijving, 325 pk, Brembo remsysteem en een 0-100 sprint in 6 seconden.

Opel heeft het doek afgehaald van de Insignia OPC. Over zijn bedoelingen bestaan geen misverstanden, de indrukkende verticale luchtinlaten in de voorbumper, de open grille, de zijskirts, 19 inch wielen en de twee stortkokers onderin de achterbumper spreken voor zich.

Een stoplichtsprintje winnen van de OPC wordt een hele kluif. De 2.8 V6 turbomotor sleurt de Insignia in slechts 6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De zescilinder mobiliseert 325 paarden en 400 Nm trekkracht. Brembo remklauwen en remschijven met een diameter van 355 mm brengen het geweld op tijd weer tot stilstand.

Het onderstel is gewijzigd op vele punten. Om te beginnen staat de OPC 10 mm dichter bij het asfalt. Vierwielaandrijving is standaard, waarbij de achterwielen voorzien zijn van een elektronisch gelimiteerd slipdifferentieel. De voorwielophanging is aangepast voor meer gevoel in de besturing. Verder is het Flexride-systeem, waarbij dempers, besturing en motor kunnen worden aangepast, uitgebreid met een OPC-stand. De Insignia OPC staat na de zomer bij de dealers, prijzen zijn nog niet bekend.