Peugeot presenteert vandaag z’n nieuwe merkidentiteit. De SR1 is het eerste veelbelovende voorproefje van wat we de komende jaren mogen verwachten van de Fransen.

Peugeot laat op de autosalon van Genève in maart de SR1 zien, een conceptcar voor een ‘GT Roadster’ – zoals Peugeot hem noemt. De auto is een voorbode voor het Peugeot-design in de komende jaren. Opvallend is dat het merk afscheid neemt van de ‘grote muil’ en overgaat op fraaie, vloeiende lijnen.

Op de 508, de opvolger van de 407 die in de tweede helft van dit jaar komt, zien we de nieuwe designtaal van Peugeot voor het eerst op een productiemodel. De SR1 legt de lat voor de middenklasser hoog.

De coupécabriolet biedt plaats aan drie personen, twee voorin en een achterin. Onderhuids vinden we de hybridetechniek die Peugeot vanaf 2011 gaat leveren in de 3008. De Hybrid4 aandrijflijn bestaat uit een 218 pk sterke 1.6 benzinemotor en een elektromotor met 95 pk, die de achterwielen aandrijft. Het mogelijk om volledig op elektriciteit te rijden. Het gecombineerde verbruik van de SR1 is volgens Peugeot 4,9 l/100 km (1 op 20,4) en de auto stoot 119 g/km CO2 uit.