De Hybrid4-techniek vindt z’n weg naar de Peugeot 508 sedan. Een goede zet van Peugeot want wie wil er nu niet wegenbelastingvrij rijden én 200 pk tot z’n beschikking hebben?

Na de 508 RXH krijgt nu ook de 508 sedan Hybrid4-techniek. In tegenstelling tot z’n ruige broertje komt de sedan wel in aanmerking voor diverse belastingvoordelen, zoals vrijstelling van BPM en wegenbelasting en voor de zakelijke rijders 14 procent bijtelling.

De hybride aandrijflijn bestaat uit een 163 pk sterke 2,0 liter dieselmotor en een elektromotor met 37 pk. Samen leveren ze 200 pk en 450 Nm koppel. In de RXH stoot deze dieselhybridetechniek 109 g/km uit, in de 3008 99 g/km en in de 508 sedan 95 g/km. En dat is precies genoeg om in aanmerking te komen voor de genoemde belastingvoordelen.

De auto staat in juni 2012 in de showroom, precies op tijd om nog een maand te kunnen profiteren van 14 procent bijtelling. Vanaf 1 juli worden de CO2-grenzen aangescherpt maar voor particuliere kopers geldt nog tot 1 januari 2014 vrijstelling van wegenbelasting. Peugeot maakt volgende week meer bekend over de 508 Hybrid4.