Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz heeft een belangrijke ambitie: het grootste luxemerk ter wereld worden. De sleutel daartoe: heel veel nieuwe modellen.

Mercedes-Benz heeft een enorm modellenoffensief in de planning staan. In de komende 8 jaar wordt het assortiment aangevuld met 13 modellen, naast de ‘gewone’ modelvernieuwingen. CEO Dieter Zetsche heeft dit beloofd in een Bloomberg tv-interview - dat is opgetekend door Automotive News.

“We zijn ervan overtuigd dat we het sterkste merk zijn, op technologisch gebied zijn we leidend.” Zetsche verwijst daarmee naar Audi en BMW, die de afgelopen jaren Mercedes-Benz voorbij zijn gegaan qua verkoopaantallen. Dat moet dus veranderen, in 2020 wil Mercedes-Benz weer de grootste zijn.

Dat moet dus gaan gebeuren met dertien nieuwe modellen. Welke dat zijn daarover laat de Mercedes-baas zich niet uit, maar de CLA is er een van. Net als een compacte SUV op basis van de A-Klasse en drie nieuwe versies van de S-Klasse – waaronder een cabriolet. Verder gaan er geruchten over vele modellen, waaronder een sportcoupé als concurrent voor de Porsche 911.