Mitsubishi heeft twee primeurs op zijn stand in Genève staan: de GR-HEV en de CA-MiEV. Deze letters vertegenwoordigen vooral de techniek die in de futuristisch ogende auto’s schuilt.

Bij Mitsubishi draait het op de autosalon van Genève vooral om de techniek. Dat die is verpakt in twee futuristisch ogende conceptcars is minder van belang. “De techniek moet toch een verpakking hebben”, zo licht de woordvoerder van het merk toe. Die verpakking is natuurlijk nooit helemaal voor niets maar het futuristische design van beide studiemodellen staat ver bij de werkelijkheid vandaan.

De GR-HEV (de champagnekleurige auto) is voor de Nederlandse mark niet zo interessant maar laat wel zien dat een grote pick-up ook schoon kan zijn door een 2.5 motor te koppelen aan een elektromotor. Daardoor stoot deze enorme pick-up theoretisch gezien maar 145 g/km CO2 uit.

Wél interessant voor ons is de CA-MiEV. Die heeft een elektrische aandrijflijn waarmee je 300 kilometer kunt rijden op een acculading. De woordvoerder verklapt dat Mitsubishi aan een elektrische aangedreven B-segmentauto werkt die binnen drie jaar op de markt komt. Die auto zal overigens ook leverbaar worden met brandstofmotoren maar nadrukkelijk niet de Colt opvolgen. In welke vorm deze auto komt is dan ook nog niet bekend, het zou ook om een verlengde en/of verhoogde versie van de Space Star kunnen gaan.