Porsche heeft voordat de eerste exemplaren van de nieuwe 918 Spyder worden afgeleverd de prestaties nóg verder weten aan te scherpen. Van 0 naar 100 km/u kan nu in 2,6 seconden.

Porsche heeft de 918 Spyder op diverse punten verder fijngeslepen, nog voordat de eerste exemplaren aan klanten worden geleverd. Het merk kreeg het voor elkaar om nog 0,2 seconden van 0-100 km/u sprinttijd af te snoepen. In combinatie met het Weissach package, waarmee de 918 Spyder 35 kilogram lichter is, accelereert de hybride supercar nu in 2,6 seconden van 0 naar 100 km/u.

Vanuit stilstand naar 200 km/u kost 0,5 seconden minder en duurt nu slechts 7,2 seconden. Accelereer je in een rechte lijn naar 300 km/u, dan kan dat nu 19,9 seconden, 2,1 seconden minder dan voorheen. Ook de puur elektrische sprinttijd is verbeterd. Zonder hulp van de V8-motor kan de 918 Spyder in 6,2 seconden van 0-100 km/u spurten. Dat is 0,8 seconden sneller dan eerder aangekondigd.

Een andere mooie verbetering is dat de CO2-uitstoot van 70-72 g/km – afhankelijk van de uitvoering – lager ligt dan het merk bij de eerste presentatie vertelde. Het brandstofverbruik is ook iets gunstiger, als is 1 op 33,3 natuurlijk slechts een theoretische waarde. Overigens mag je de 918 Spyder, hoe vreemd het ook klinkt, met 14 procent bijtelling rijden. Die bijtelling betaal je dan wel over de prijs van minimaal 780.450 euro.