Jaguar breidt uit en slijpt fijn. De F-Type is binnenkort te verkrijgen met een handgeschakelde versnellingsbak en viewielaandrijving. Ook voert het merk enkele technische verbeteringen door, waaronder meer vermogen voor de F-Type R Convertible.

De Jaguar F-Type krijgt een handgeschakelde zesversnellingbak. De S-modellen met 380 pk sterke V6-motor zijn binnenkort met een handbak te verkrijgen. De slag van de pook is slechts 45 mm en de pedalen zijn optimaal geplaatst voor snelle koppelacties. De overbrengingsverhoudingen zijn kort, voor een sportieve rijbeleving.

Ook nieuw is vierwielaandrijving, verkrijgbaar op de S en R-uitvoeringen. Onder normale omstandigheden gaat 100 procent van de aandrijfkracht naar de achterwielen. Bij gripverlies zorgt een elektrisch aangestuurde koppeling voor een herverdeling van de krachten. De verbeterde grip zorgt voor een 0,1 seconden snellere acceleratie van 0 naar 100 km/u. De 4WD-modellen zijn te herkennen aan de bult op de motorkap, met iets andere roosters ernaast. Ook zijn er speciale 19 inch wielen.

Jaguar voert verder enkele aanpassingen door. De V8 in de F-Type R Convertibele krijgt net als de Coupé nu 550 pk, een winst van 55 pk ten opzichte van wat de V8 voorheen leverde. Ook nieuw is de elektronische – in plaats van hydraulische – stuurbekrachtiging. Jaguar belooft dat het gevoel in de besturing net zo goed is als voorheen. Het nieuwe systeem is veel efficiënter, wat een 4 g/km lagere CO2-uitstoot oplevert.

In het interieur heeft Jaguar de wijzerplaten en wijzers opnieuw vormgegeven en werkt het navigatiesysteem sneller. Tot slot er is een nieuwe optie bij de Coupé: een koolstofvezel dak, waarmee het gewicht van het dak terug wordt gedrongen tot 4,25 kilogram.