Wie tijdens het rijden op zoek gaat naar een oplaadpunt, restaurant of tankstation, wordt vaak geconfronteerd met talloze opties die lang niet allemaal relevant zijn. Om deze ervaring gestroomlijnder, handiger en voordeliger te maken, is via Kia Connect Live Services nu in verschillende modellen 4screen beschikbaar.*

4screen is het eerste platform ter wereld dat via het infotainmentscherm van de auto realtime relevante diensten en aanbiedingen aanbiedt aan autorijders.** De nieuwste uitbreiding van Kia Connect Live Services maakt zo van elke reis een efficiëntere ervaring, of het nu gaat om diensten-op-maat, aanbiedingen of gerichte promoties.

4screen is momenteel uitgerold in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, België, Italië, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Deze dienst is door Kia-rijders te verkrijgen via een (Over-The-Air) software-update. De modellen die hiervoor in aanmerking komen, worden in de komende weken automatisch van de update voorzien.

Locatie-gebaseerd aanbod

In tegenstelling tot de manier waarop locaties meestal op de navigatiekaart van het infotainmentsysteem worden vastgepind, toont 4screen een ‘branded pin’, met daarin het merk of logo van het individuele bedrijf. Zo herkennen Kia-rijders direct hun favoriete locaties met speciale aanbiedingen.

Bestuurders kunnen op de branded pin klikken om extra informatie te krijgen, zoals openingstijden en contactgegevens, en ook toegang krijgen tot beschikbare aanbiedingen en kortingen. Eenmaal geselecteerd leidt het navigatiesysteem de bestuurder rechtstreeks naar de locatie.

Wanneer een bestuurder naar iets specifieks zoekt, worden bedrijven met een actieve campagne bovenaan de zoeklijst weergegeven. Bestuurders kunnen 4screen ook zo instellen dat alleen bepaalde categorieën worden weergegeven. De uitgelichte content wordt alleen op verzoek weergegeven om de veiligste rijervaring te garanderen. Bestuurders kunnen 4screen op elk gewenst moment uitschakelen.