Opel vernieuwt nu ook zijn grootste bestelwagen, de Movano. Net als bij zijn kleinere broertje Vivaro draait het om nieuwe motoren en veiligheidssystemen.

Opel pakt lekker door. Na de vernieuwde Vivaro volgt nu de verbeterde Movano. De wijzigingen zijn bij Opels grootste bestelwagen iets kleiner, ze zijn alleen onderhuids te vinden. Het uiterlijk is niet vernieuwd.

Achter de niet-vernieuwde grille zijn verbeterde motoren te vinden. Om te beginnen zijn er twee nieuwe topdiesels met twinturbotechniek. Deze motoren produceren 136 en 163 pk en stoten 39 g/km minder CO2 uit dan de oude 2.3 diesel met 150 pk. Het verbruik is dan ook lager, de Movano heeft 1,5 liter minder brandstof nodig per 100 kilometer.

De twee basismotoren zijn ook gewijzigd, de instapper heeft nu 10 pk meer en produceert nu 110 pk. Opel heeft de versnellingsbakverhoudingen aangepast, wat resulteert in een snellere tussensprints. Van 80 naar 120 km/u versnellen gaat nu 3,5 tot 5 seconden sneller.

Opel heeft het aanbod van carosserievarianten uitgebreid. De langste uitvoering (L4) is nu verkrijgbaar met één achteras. Tot nu was de langste Movano alleen met dubbele achteras te bestellen. Ook zijn er nu meerdere hoogtematen beschikbaar voor de L4.

De veiligheid staat weer een stapje hoger. De ESP is verbeterd voor ingrepen bij zware belading, hill start is beschikbaar, Opel levert nu een trailerstabiliteitssysteem en de tractiecontrole is verbeterd.

De vernieuwde Movano staat in het najaar in de showroom, prijzen zijn nog niet bekend.