Subaru heeft een nieuw platform ontwikkeld dat vanaf eind 2016 toegepast gaat worden. Deze bodemplaat wordt gebruikt voor alle modellen die in de komende jaren zullen verschijnen.

De nieuwe Impreza is de eerste Subaru op een nieuw platform, waarover Subaru nu meer informatie bekend maakt. Deze bodemplaat biedt in de komende jaren de basis aan alle nieuwe modellen van het merk. Eind 2016 start de productie van de nieuwe Impreza op het nieuwe platform.

Met het nieuwe platform moeten Subaru’s veiliger, comfortabeler en stiller worden. De rechtuitstabiliteit is beter en dankzij de met 70 tot 100 procent verbeterde stijfheid worden trillingen en geluiden beter opgevangen. Het verbeterde comfort is te danken aan de verstevigde basis van de wielophanging. De achterste stabilisatoren zijn direct aan het chassis bevestigd, wat zorgt voor minder rolneigingen. Dat draagt ook weer bij aan betere stuureigenschappen, de bestuurder heeft meer controle over de auto. En dat is mede toe te schrijven aan het 5 mm lagere zwaartepunt. Subaru zegt bij de ontwikkeling van het platform rekening te hebben gehouden met de eisen voor crashtests tot 2025.

De nieuwe bodemplaat is verder geschikt voor toepassingen van elektrische, hybride en plug-in hybride aandrijflijnen.