Chevrolet Camaro ZL1

Chevrolet heeft de Camaro ZL1 onthuld. Die heeft met 640 pk maar liefst 200 pk meer vermogen dan de tot nu toe krachtigste Camaro.

De Chevrolet Camaro ZL1 is terug. Met 640 pk vermogen is hij krachtiger dan ooit. De cijfers liegen er niet om: 60 pk meer vermogen dan zijn voorganger, 108 Nm koppel meer en een gewicht dat ruim 90 kilogram lager ligt. Dat zorgt uiteraard voor zeer aansprekende prestaties, maar die cijfers geeft Chevrolet later pas vrij.

De 6.2 V8-motor in de Camaro ZL1 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een tientraps automaat. Die laatste is een primeur voor Chevrolet. De topuitvoering is verder voorzien van het actieve veersysteem Magnetic Ride, een uitgebreid tractiesysteem en een limited slip differentieel. Wegsprinten bij het stoplicht is kinderspel met Launch Control en weer tot op tijd tot stilstand komen doe je dankzij het Brembo-remsysteem.

De Camaro ZL1 ziet er agressief uit, maar de aanpassingen dienen ook een aerodynamisch doel. De stroomlijn, neerwaartse druk en de koeling zijn verbeterd dankzij de extra luchtinlaten, spoilers en splitters. De motorkap is gemaakt van koolstofvezel. In het interieur zijn racestoelen en een stuur met afgeknotte onderkant te vinden, daarnaast zijn diverse onderdelen bekleed met Alcantara.

De Camaro ZL1 debuteert op de autoshow van New York. Wanneer de sportieve topversie naar Europa komt is nog niet bekend, eerst moeten de reguliere versies van de zesde generatie Camaro maar eens in de showrooms worden gezet.   

Chevrolet heeft de Camaro ZL1 onthuld. Die heeft met 640 pk maar liefst 200 pk meer vermogen dan de tot nu toe krachtigste Camaro.

De Chevrolet Camaro ZL1 is terug. Met 640 pk vermogen is hij krachtiger dan ooit. De cijfers liegen er niet om: 60 pk meer vermogen dan zijn voorganger, 108 Nm koppel meer en een gewicht dat ruim 90 kilogram lager ligt. Dat zorgt uiteraard voor zeer aansprekende prestaties, maar die cijfers geeft Chevrolet later pas vrij.

De 6.2 V8-motor in de Camaro ZL1 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een tientraps automaat. Die laatste is een primeur voor Chevrolet. De topuitvoering is verder voorzien van het actieve veersysteem Magnetic Ride, een uitgebreid tractiesysteem en een limited slip differentieel. Wegsprinten bij het stoplicht is kinderspel met Launch Control en weer tot op tijd tot stilstand komen doe je dankzij het Brembo-remsysteem.

De Camaro ZL1 ziet er agressief uit, maar de aanpassingen dienen ook een aerodynamisch doel. De stroomlijn, neerwaartse druk en de koeling zijn verbeterd dankzij de extra luchtinlaten, spoilers en splitters. De motorkap is gemaakt van koolstofvezel. In het interieur zijn racestoelen en een stuur met afgeknotte onderkant te vinden, daarnaast zijn diverse onderdelen bekleed met Alcantara.

De Camaro ZL1 debuteert op de autoshow van New York. Wanneer de sportieve topversie naar Europa komt is nog niet bekend, eerst moeten de reguliere versies van de zesde generatie Camaro maar eens in de showrooms worden gezet.