Hyundai New Thinking, New Possibilities

Hyundai's nieuwe denken draait om het delen van nieuwe ervaringen en waarden met een groter publiek. Door dit nieuwe denken creëren we nieuwe mogelijkheden die mensen en de wereld ten goede komen. Daarom doet Hyundai z'n best om jou te begrijpen en voor je te zorgen, en creatieve, slimme producten en diensten te bieden die aan jouw behoeften voldoen. 

Lees meer

Acties

Hyundai ruitenwisseractie

Met winters weer zijn goed werkende ruitenwissers cruciaal voor de veiligheid. Hyundai vindt dit belangrijk en biedt twee Aero-ruitenwisserbladen voor de prijs van een aan.

Lees meer

Autotests

Hyundai Kona: dit is het nieuwe Hyundai

Welkom bij het nieuwe Hyundai. Met deze zin verwelkomt Hyundai mij tijdens de presentatie van de fonkelnieuwe Kona. Een nieuwe auto presenteren doet het merk wel vaker, maar met zoveel ambitie en belofte moet de nieuwkomer wel echt iets bijzonders zijn. En verrek, op basis van zijn uiterlijk zou deze rebels vormgegeven machine inderdaad het nieuwe Hyundai kunnen vertegenwoordigen. Of dat ook in de praktijk zo is, kan maar op één manier blijken: ik ga ermee rijden!

Lees meer

Fotoreportages

Hyundai Kona

Welkom bij het nieuwe Hyundai. Met deze zin verwelkomt Hyundai mij tijdens de presentatie van de fonkelnieuwe Kona. Een nieuwe auto presenteren doet het merk wel vaker, maar met zoveel ambitie en belofte moet de nieuwkomer wel echt iets bijzonders zijn. En verrek, op basis van zijn uiterlijk zou deze rebels vormgegeven machine inderdaad het nieuwe Hyundai kunnen vertegenwoordigen. Of dat ook in de praktijk zo is, kan maar op één manier blijken: ik ga ermee rijden!

Lees meer

H-Promise Approved Occasion

Een Hyundai H-Promise Approved Occasion staat voor maximale zekerheid. Alleen de allerbeste occasions krijgen dit label. U koopt dus een auto voor jarenlang en vele kilometers rijplezier.

Op 100 punten gecontroleerd Op maar liefst 100 punten ondergaat elke Hyundai H-Promise Approved Occasion een grondige inspectie. Uiterlijke en technische staat en uiteraard de veiligheid moeten immers perfect in orde zijn.

Een H-Promise occasion is voorzien van de volgende zekerheden:

  • Minimaal 12 maanden volledige garantie zonder kilometer beperking

  • Minimaal 12 maanden Hyundai Mobiliteits Garantie

  • 14 dagen of 1.500 km omruilgarantie

  • Volledige inspectie op 100 punten

  • Gegarandeerde kilometerstand (NAP)

  • Nieuwe APK goedkeuring

  • Bekende onderhoudshistorie

Vraag uw Hyundai-dealer naar de exacte voorwaarden.

Over Hyundai

Hyundai's nieuwe denken draait om het delen van nieuwe ervaringen en waarden met een groter publiek. Door dit nieuwe denken creëren we nieuwe mogelijkheden die mensen en de wereld ten goede komen. Daarom doet Hyundai z'n best om jou te begrijpen en voor je te zorgen, en creatieve, slimme producten en diensten te bieden die aan jouw behoeften voldoen. Het trots maken van alle klanten door middel van premium ervaringen en diensten, dat is ons ultieme doel en onze belofte aan jou. 

Moderniteit

Hyundai is een relatief jong, Zuid-Koreaans automerk. De merknaam is het Koreaanse woord voor ‘moderniteit’. Het blauwe logo is een gestyleerde letter ‘H’. Die letter stelt twee mensen voor, leverancier en autorijder, die elkaar de hand schudden. Het geheel is omvat door een ovaal, symbool voor Hyundai’s wereldwijde aspiraties. De enorme ambities van de groep zijn door het Britse tijdschrift Autocar beloond met de titel ‘Car Company of the Year’ (Autoconcern van het jaar) 2008.

Het concern Hyundai Motor Company (HMC) heeft de hoofdvestiging in Ulsan (Zuid-Korea). Voor de veeleisende Europese markt heeft het merk sinds 2004 een aparte vestiging in het Duitse Rüsselsheim. Auto's voor de Europese landen worden nu ook bijna allemaal geproduceerd in Tsjechië en Turkije. Duurde het eerst 19 jaar voordat Hyundai een miljoen auto's op ons continent afzette, tegenwoordig wordt dat aantal in 2 jaar behaald.

Sinds de Europese verkoopstart in 1977 heeft het Koreaanse merk 6 miljoen auto's in Europa verkocht. In 2010 nam het Koreaanse concern de 'titel' grootste Aziatische autoleverancier voor Europa over van Toyota. Onder de noemer 'Product Momentum 2017' introduceert Hyundai de komende jaren 22 nieuwe modellen in Europa. Dit productoffensief moet leiden tot een Europees marktaandeel van 5 procent in 2020. 

Historie

De HMC had als voorloper de Hyundai Engineering and Construction Company, in 1947 door Chung Ju-yung begonnen. Met enorme investeringen in weg- en waterbouwprojecten leverde het bedrijf een bijdrage aan de wederopbouw van Zuid-Korea na de oorlogen in de twintigste eeuw. Na de agressie door Japan en China werd het als een overwinning ervaren dat de in 1967 opgerichte HMC auto’s assembleerde van het merk Ford. Onder de naam Hyundai bouwde het de Ford Cortina. 

De Hyundai Pony (1975-1994) was de eerste unieke Koreaanse auto, hoewel gebaseerd op Japanse technologie van Mitsubishi. De middenklasser Sonata (1988) was het eerste model waarvoor Hyundai eigen techniek ontwikkelde (1991). Het betrof een anderhalf liter alpha-klasse motor en transmissie. HMC nam in 1998 de Zuid-Koreaanse concurrent Kia over. Tegenwoordig is dit een dochtermerk van Hyundai. 

Kwaliteitsslag

Hyundai exporteert auto’s sinds 1976. In de eerste jaren stond het merk niet erg goed bekend. Om een beter imago te verwerven, begon HMC in 1998 uitgebreid te investeren in kwaliteit, ontwerp, productie en langetermijn-onderzoek. Daarnaast schermde het concern met aantrekkelijke garanties. In ons land introduceerde Hyundai 5 jaar fabrieksgarantie op product- en fabricagefouten, 'van bumper tot bumper', inclusief levenslange pechhulp. 

Inmiddels behoort Hyundai tot de wereldtop als het gaat om de kwaliteit en betrouwbaarheid van auto’s. Gerenommeerd onderzoeksbureau J.D. Power and Associates bekroonde in 2014 drie Amerikaanse Hyundai-modellen in de Initial Quality Study. Eerder al roemde het bureau de autofabrieken van Hyundai om hun kwaliteit en afleveringsniveau.

Research & Development

Inmiddels investeert Hyundai elk jaar tussen de een en twee miljard euro. Er zijn ontwikkelings- en designcentra in de Verenigde Staten, Europa, Japan en Azië. Door de regionale aanpak is de producent in staat nieuwe modellen te ontwikkelen die passen bij de wensen van de markt waarvoor ze bedoeld zijn. Tegenwoordig bevinden zich nabij Hyundai’s Europese hoofdkantoor een grote designstudio en een omvangrijke afdeling voor onderzoek en ontwikkeling. In totaal werken ruim 150.000 mensen voor het Europese Hyundai. 

In het Duitse Engineering Cente staan onder meer zes vermogenstestbanken voor de ontwikkeling en afstelling van motoren. Een belangrijke rol is weggelegd voor de in Europa zo populaire dieselmotoren. Ook verbruik en uitstoot worden in het centrum geanalyseerd en verbeterd. Hyundai doet tevens onderzoek naar het voorkomen en dempen van rijgeluiden. Het maakt motoren die extra stijf zijn dankzij speciale ribben en andere verstevigingen. Daardoor veroorzaken ze minder trillingen. In het Namyang R&D-Center (Korea) is een van de grootste en meest geavanceerde windtunnels gevestigd, met een 2,5 megawatt motor voor onderzoek naar geluiden en aerodynamica.

Modern premium

Halverwege het eerste decennium van deze eeuw vond Hyundai de tijd rijp om een nieuwe weg in te slaan: van ‘low cost, low quality’ (lage kosten, lage kwaliteit) naar ‘modern premium’. Met modellen van betere kwaliteit, doch minder dan bij de Duitse premiummerken, kan Hyundai op prijs concurreren. Sinds 2007 zijn de Hyundai-modellen als de Atos, Getz, en Sonata grotendeels vervangen door zogenaamde i-modellen. 

De nieuwe Hyundai-modellen zijn volledig ontworpen voor de Europese markt en staat voor betrouwbaarheid en concurrentie met een concurrerende prijs. Designer Peter Schreyer, die zijn sporen heeft verdiend bij Audi en eerder Kia aan een groeispurt hielp, tekent nu ook nieuwe Hyundai-modellen.

De introductie van de i-lijn leidde in Nederland tot 38 procent meer verkochte nieuwe Hyundai-modellen in 5 jaar tijd. Een hoogtepunt vormde de introductie van de ix35 FCEV, wat staat voor 'Fuel Cell Electric Vehicle'. Het was de eerste massa-geproduceerde waterstofauto die in Nederland op de weg kwam (2014). De auto heeft een brandstofcel aan boord, waarmee elektriciteit wordt gegenereerd. Daarop rijdt de 'elektrische' auto, zonder vervuilende gassen uit te stoten. De FCEV hoeft echter niet opgeladen te worden; waterstof tanken - met de snelheid van benzine tanken - is voldoende.