Gisteren toonden we je de eerste foto’s van Hyundai’s nieuweling ix20, vandaag de eerste officiële foto van de gefacelifte Hyundai i10. Het meest interessant is de komst van een nieuwe motor die zorgt voor ‘CO2-uitstoot onder de 100 g/km’.
De Hyundai i10 werd in 2007 geïntroduceerd dus is het tijd voor een facelift. De neus krijgt verschillende aanpassingen waardoor hij beter bij de rest van de Hyundai-familie past: een hexagonale grille en nieuwe bumpers en lichtunits. De richtingaanwijzers zijn nu geïntegreerd in de buitenspiegels.
Het interieur krijgt eveneens een kleine update. Een zilveren rand omlijst het middenconsole. Op het instrumentenpaneel geeft een indicator aan wanneer je het best kunt schakelen. Verder is het dashboard blauw verlicht.
Het meest interessante vinden we onder de motorkap. Hyundai laat de 1,1 liter benzinemotor niet meer terugkomen. In plaats daarvan komt het met een 1,0 liter driecilinder waarvan de CO2-uitstoot ‘beneden de 100 g/km’ ligt. Het maximale vermogen van deze CVVT-krachtbron is 86 pk. De motor is voorzien van variabele kleptiming en gekoppeld aan een start/stop-systeem.
Daarnaast blijft de 1,2 liter benzinemotor van 86 pk leverbaar. De gefacelifte Hyundai i10 wordt in 2011 in Europa verwacht. De auto wordt begin oktober officieel onthuld op de autoshow van Parijs. Dan worden wellicht ook de prijzen bekendgemaakt.
Aanraders