Maserati Coupe kopen | 20 auto’s beschikbaar | AutoKopen
Return to marketplace

Terug naar het auto overzicht

Maserati Coupe

Khamsin 4.9

€ 124 500

Essentiële informatie

Bouwjaar

1974

Kilometerstand

93 707 km

Prijs

€ 124 500

Aantal vorige eigenaren

1

Type

Tweedehands

Garantie

12 Maanden


Configuratie

Carrosserievorm

Coupé

Aantal deuren

2

Motortype

Benzine

Transmissie

Handgeschakeld

Cilinderinhoud

4 855 cc

Cilinders

8

Gewicht

1530 kg


Kleur en bekleding

Kleur exterieur

Blauw

Laksoort

Metallic

Kleur binnenbekleding

Beige

Bekleding

Overige


Verbruik en uitstoot

Uitrusting

Extra uitleg verkoper

Algemene informatie
Modeljaar: 2025

Gewichten
Laadvermogen: 490 kg
GVW: 2.020 kg

Interieur
Bekleding: Skai
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Productveiligheid
Fabrikant: Autobedrijf Wim Prins Galvaniweg 1 8071SC NUNSPEET, NL 0341257014 http://www.wimprins.nl [email protected]

Maserati Khamsin

Wie op zoek is naar de ultieme bevestiging dat de Maserati Khamsin een unieke auto is, heeft aan dit prachtexemplaar een ideale. De Italiaanse legende heeft namelijk een fraaie historie en wordt compleet geleverd met een DeLuxe editie van het originele Marc Sonnery boek, plus een heuse Concours trofee uit Turijn ter ere van het 100-jarig bestaan van Maserati. Voor de oplettende kenners en diehard fans: deze Khamsin met nummer 058 beschikt over allerlei originele details zoals het Europese Nardi stuurwiel, zónder bolle afdekking in het hart. Voorts betreft dit een origineel Italiaans geleverd exemplaar, en rijdt de Khamsin sinds 2014 in Nederland op naam van één en dezelfde eigenaar. Hij liet de klassieke drietand perfect onderhouden bij de specialisten van Italauto en wist als geen ander zijn beeldschone bezit op waarde te schatten. Nu is de vraag: bent u een waardig opvolger?

Historie
De Maserati Khamsin is één van de best bewaarde geheimen uit la bella Italia. Niet omdat het model nooit in de spotlights is gezet, maar vanwege het feit dat het door velen een zwaar onderschatte auto is. De Khamsin is ontstaan in het tijdperk dat Maserati door Citroën was overgenomen. Op dat moment introduceerden de Franse engineers de ene na de andere technisch baanbrekende feature; één keer raden welke auto hier maximaal van profiteerde… De Khamsin zit bomvol met revolutionaire technologieën, waaronder legio hydraulische systemen voor onder andere de klapkoplampen, stuurinrichting, koppeling, remmen en comfortstoelen waar uw relaxfauteuils thuis nog jaloers op zullen zijn. De eerste aflevering vond dus plaats in het thuisland van Maserati, maar aansluitend is de Khamsin naar Duitsland verhuisd, om vervolgens in 2014 naar Nederland te komen. Sindsdien is de sport-GT niet meer van eigenaar gewisseld. Wie gaat daar verandering in brengen?

Exterieur
De bemoeienissen van Citroën bij de ontwikkeling van de Maserati Khamsin zijn dus heel duidelijk te merken. Echter, aan het design durfden de Fransen hun vingers niet te branden. Geheel terecht natuurlijk, want een échte Maserati hoort door échte Italiaanse meesters te worden ontworpen. En zo geschiedde: niemand minder dan designlegende Marcello Gandini is verantwoordelijk voor het karakteristiek scherpe lijnenspel van de sportcoupé. Uit naam van Bertone schetste hij een kunstzinnig – en vooral ook waanzinnig koetswerk, passend in het rijtje van de Lamborghini Miura, Countach, Lancia Stratos en Alfa Romeo Montreal; stuk voor stuk iconen die van Gandini’s hand komen. In het getoonde donkerblauw laat de Khamsin zich van zijn meest chique kant zien. Zo hoekig en toch zo sierlijk en elegant; only in Italy… Geen betere plek dus om een trofee in ontvangst te nemen; Concours d’Elegance editie 2014 in Turijn bleek de perfecte gelegenheid om 100 jaar Maserati te vieren. En de schoonheid van deze Khamsin te eren…

Interieur
Mooi vanbuiten, mooi vanbinnen: de zetels zijn bekleed met schitterend beige leder, net als de deurpanelen en midden-/tunnelconsole. Ook het grootste deel van het dashboard kleurt beige, terwijl de bovenkant koffie kleurt en het originele 3-dubbelspaaks Nardi stuurwiel een zwarte finish heeft. Let ook op de kaarsrechte lay-out van het instrumentenpaneel, alsmede de ultra brede middentunnel. Dit is een no-nonsense cockpit die overloopt van tijdloos cachet. Wat een klasse, wat een charisma. Wat een ongekend stijlicoon! En hij zit nog opvallend comfortabel ook, terwijl de handling hartstikke sportief is…
Niet onbelangrijk: de originele airco werkt naar behoren.

Techniek
Geen wonder dat de huidige eigenaar een aantal fantastische ritten heeft beleefd met de Maserati Khamsin in onder andere Italië en Zwitserland! Het is een geweldige grand tourer die zich heel nauwkeurig en haarscherp door bochten laat loodsen. En dan is er natuurlijk nog die parel van een aandrijflijn, met voorin een 4,9 liter V8 die zóver naar achteren is gepositioneerd dat de Khamsin de ideale 50/50 gewichtsverdeling kreeg. Bovendien is de 8-cilinder uitgerust met 4 dubbele Weber carburateurs, en is in dit geval de 320 pk sterke powerunit gekoppeld aan een manuele 5-bak van ZF met dogleg-patroon voor maximale beleving. Dit maakt de Maserati klassieker te mooi om weg te zetten, terwijl het ontwerp rijp is om huiskamers mee te decoreren. Ach, waarom zou het één het ander moeten uitsluiten?

Met vriendelijke groet,
team Prins.


Maserati Coupe

Khamsin 4.9

Verzekering nodig?

Ontdek de beste verzekering voor deze Maserati Coupe.

insurance

€ 26 999

42 713 km Benzine Automaat

Bergschenhoek

Wim Hofman Auto's

€ 133 700

6 827 km Benzine Handgeschakeld

€ 129 500

38 537 km Benzine Automaat

€ 112 900

31 512 km Benzine Automaat

€ 129 950

31 381 km Benzine Automaat

€ 129 500

51 000 km Benzine Automaat

€ 119 500

63 000 km Benzine Halfautomaat

1986

Audi
Coupe

€ 129 950

80 763 km Benzine Handgeschakeld

€ 133 700

6 827 km Benzine Handgeschakeld

€ 129 500

58 201 km Benzine Automaat