Ford beleeft in Amerika zware tijden, dus het merk heeft ingezet op de ‘drive on’-campagne waarin de consument het merk Ford opnieuw moet beleven. Eén van de speerpunten is kwaliteit, Ford beweert dat die net zo goed is als die van Toyota.

Die wijsheid haalt het merk uit een interne studie, waarin de storingsgevoeligheid van nieuwe auto’s in de eerste drie maanden is gemeten. Volgens Ford is het aantal storingen met 8% afgenomen in het eerste kwartaal van 2008 tot 1,28 foutmeldingen per 1000 auto’s. Bij Toyota en Honda ligt dat getal op 1,25.

Op dit moment is het merk hard bezig met een reclamecampagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat Ford net zo goed is als de genoemde Japanse merken. Naast kwaliteit heeft de ‘drive on’-campagne nog drie speerpunten. Dat zijn veiligheid, milieuvriendelijke initiatieven en intelligente technologie.

Volgens de directeur van Ford Amerika, Mark Fields, heeft het merk ‘de laatste vier jaar zijn kwaliteit bewezen’. Daarom is het nu tijd om bij de consument ‘een nieuwe beleving te creëren van het merk Ford, waarin betrouwbaarheid, veiligheid, milieu en technologie centraal staan’.