Hyundai neemt een kijkje in de toekomst met de Intrado Concept. Dat doet het merk met een innovatieve bouwstructuur, een elektromotor met brandstofcel en een nieuw design.

Hyundai neemt de Intrado Concept mee naar de autosalon van Genève begin volgende maand. De auto is in Europa getekend en laat zien wat we van Hyundai kunnen verwachten de komende jaren. Eenvoud en functionaliteit staan voorop, net als bij de huidige Hyundai-modellen.

De Intrado Concept heeft een bijzondere bouwstructuur. De carrosserie is ‘gewoon’ van staal, maar daaronder zit een soort van flexibel skelet van koolstofvezel, dat is bevestigd aan een koolstofvezel frame. Dit skelet biedt ontwerpers veel meer mogelijkheden, omdat het flexibel is. Hyundai zegt dat de koolstofvezel ‘hoepels’ op grote schaal en op betaalbare wijze geproduceerd kunnen worden. Een van de grote nadelen van koolstofvezel is nu namelijk nog dat het erg duur is om te maken.

De Intrado wordt aangedreven door een elektromotor die zijn krachten naar de voorwielen stuurt. Een brandstofcel wekt met hulp van waterstof elektriciteit op, zodat het accupakket klein kan blijven. Alle accu’s zijn onder de bestuurdersstoel geplaatst.

Het ontwerp van de Intrado draagt veel toekomstige designkenmerken met zich mee en is afkomstig van de Duitser Peter Schreyer, die eerder Kia een eigen gezicht gaf. Dat moet hij bij Hyundai ook gaan doen en deze Intrado is de eerste aanzet.