De opvolger van Citroëns beroemde hydropneumatische vering komt in 2017. Het nieuwe systeem wordt specifiek voor Citroën ontwikkeld.

Citroën werkt aan een nieuw systeem dat de befaamde hydropneumatische vering gaat vervangen. In 2017 komt het merk met een nieuwe vering, die ‘revolutionair’ is. Ongeëvenaard veercomfort moet hand in hand gaan met een goede controle van de koets in bochten.

Citroën-baas Linda Jackson zegt tegen Autocar dat het systeem specifiek voor Citroën wordt ontwikkeld en niet voor andere merken van moederbedrijf PSA. Dit betekent dat luxemerk DS de nieuwe vering niet krijgt. Jackson geeft nog geen technische details vrij over de nieuwe techniek. Het is bijvoorbeeld niet bekend of het merk gebruik gaat maken van luchtvering of zelf-nivellerend is, zoals het huidige systeem.

Het huidige systeem, Hydractive III genaamd, komt in de basis uit de jaren ’50. De schokdempers met olie- en gasgevulde veerbollen bieden nog steeds een uitzonderlijk veercomfort maar het systeem is technisch verouderd en duur om te produceren.