Opel heeft de Corsa onder de motorkap flink vernieuwd. Je zou van een facelift kunnen spreken maar optisch blijft alles bij het oude. Het goede nieuws is dat er meer keuze in motoren is en dat ze zuiniger en schoner zijn geworden.

Opel heeft de Corsa een flinke opfrisbeurt onder de motorkap gegeven. Alle motoren voldoen nu aan de Euro-5 uitlaatgasnorm, onder andere door aanpassingen in de oliepomp en de thermostaat. De 1.0 driecilinder heeft 65 pk en stoot elke kilometer 117 g uit. Het verbruik is omlaag gebracht naar 5,0 l/100 km (1 op 20).

Bij de 1.2 is er voortaan keuze uit twee vermogensvarianten, 70 of 85 pk. Het brandstofverbruik van beide varianten komt nu uit op 5,3 l/100 km (1 op 18,8), de CO2-uitstoot bedraagt 124 g/km. Ook de 1,4 liter motor krijgt twee vermogensvarianten. In plaats van een uitvoering met 90 pk kan de koper nu kiezen uit 87 of 100 pk. Het brandstofverbruik van de 1.4 is omlaag gebracht naar 5,5 l/100 km (1 op 18,2). Ook de twee snelste versies zijn zuiniger, voor zowel de GSi als de OPC geeft Opel een verbruik op van 7,3 l/100 km (1 op 13,7). Beide sportuitvoeringen hebben meer koppel gekregen.

Bij de dieselmotoren deed Opel kleine aanpassingen maar de line-up blijft gelijk. Dat houdt in dat er twee 1.3-motoren zijn met 75 en 90 pk en een 130 pk sterke 1.7 CTDI. Die laatste kreeg er 5 pk bij. Deze motoren verbruiken respectievelijk 4,3 liter, 4,9 liter, en 4,5 liter per 100 kilometer. De komst van een schonere Ecoflex-uitvoering meldden we al eerder.

Behalve aanpassingen in de motoren past Opel ook de stuurbekrachtiging aan voor een preciezer stuurgedrag. Een schakelindicator is voortaan standaard op alle uitvoeringen. Als laatste maakt Opel melding van nieuwe veren en dempers waardoor de Corsa comfortabeler moet worden zonder aan dynamiek in te leveren. Deze aanpassing geldt niet voor de sportieve uitvoeringen.