Fiat wil samen met Chrysler vanaf 2014 jaarlijks zes miljoen auto’s produceren. De Italianen zetten vooral in op groeimarkten als China, Rusland en India, zo blijkt uit de presentatie van het vijfjarenplan van Fiat.

Fiat verwacht dat pas in 2014 de verkoop van nieuwe auto’s in Europa weer terug is op het niveau van voor de crisis. Daarom zet het merk vooral in op groeimarkten als India, Rusland en China. In Brazilië wil Fiat marktleider blijven maar de Italianen verwachten wel wat marktaandeel te verliezen in het land. Verder kondigt Fiat aan dat de autogroep wordt gesplitst van de industriële groep, waaronder vrachtautomerk Iveco en landbouwmachineproducent New Holland vallen.

Voor Europa hebben de Italianen een productplan opgesteld waarmee Fiat de komende jaren voorzichtig marktaandeel moet gaan winnen. Belangrijk is de komst van de nieuwe Panda volgend jaar en een goedkoop model in het B-segment, onder de Punto. Dat model komt in 2012. Een jaar later volgt er nóg een stadsauto.

De Idea, die in Nederland al drie jaar niet meer leverbaar is, krijgt in 2012 een opvolger die de overstap naar Amerika zal maken. Er komt een vijf- en een zevenzitsvariant. Een jaar eerder brengt Fiat een model op de markt dat is gebaseerd op de Dodge Journey. In 2013 krijgen zowel de Punto als de Bravo een opvolger. Die laatste wordt in 2012 voorafgegaan door een sedan. De nieuwe Bravo komt ook als stationwagen op de markt. Voor de liefhebbers van de Croma, Multipla en Ulysse is er slecht nieuws: deze modellen gaan begin 2011 uit productie. Die laatste twee zijn al enige tijd niet meer leverbaar in ons land.