Dodge raakt het bekende ram-logo kwijt. Het logo van Dodge bestaat vooraan alleen nog maar uit twee ‘slashes’, terwijl het beeldmerk met de ram voorbehouden blijft aan het merk Ram.

‘Grab life by the horns’ was jarenlang de slogan van Dodge. Dat is nu verleden tijd. Dodge verdwijnt niet alleen van de Europese markt, het merk raakt ook het bekende ram-logo kwijt. Het nieuwe Dodge-logo moet sportiviteit uitstralen, met twee rode strepen die zijn geleend van de sportieve SRT-modellen van Dodge.

Het ram-beeldmerk verdwijnt niet maar siert in de toekomst geen Dodge-modellen meer. Ram is nu een zelfstandig merk dat grote pick-ups en SUV’s verkoopt zodat Dodge zich kan richten op sportievere modellen. Het merk Ram mag het voormalige Dodge-beeldmerk dragen.

De wijziging zal geleidelijk worden doorgevoerd. Bij de vernieuwing van een model vervangt Dodge het logo. Het eerste nieuwe model dat het vernieuwde logo mag dragen is de SUV Durango, die dit najaar in de Verenigde Staten wordt geïntroduceerd. In Europa merken we weinig van de logowijziging, hier verdwijnt het merk Dodge van de markt. Het blijft wel mogelijk om sportieve modellen als de Challenger te bestellen.