Subaru slaat de komende jaren een nieuwe weg in. Met frisse, sportief ogende modellen en de introductie van hybridetechniek wil het Japanse merk een breder publiek aanspreken.

Het Japanse merk Subaru gaat de komende jaren werken aan nieuw imago. De liefhebbers hoeven zich geen zorgen te maken, vierwielaandrijving en boxermotoren blijven belangrijke speerpunten van het merk. Subaru wil echter een breder publiek aanspreken en daarom staan er de komende jaren de nodige veranderingen op stapel.

De samenwerking met Toyota biedt veel mogelijkheden. Toyota profiteert van Subaru-techniek en andersom. Zo kan Subaru straks gebruik maken van de hybridetechniek uit de Prius. De eerste hybride Subaru zal de Legacy zijn, de elektromotor wordt dan gekoppeld aan de nieuwe 2.5 boxermotor. In 2013 zal het zover zijn.

Een jaar eerder komt de nieuwe Impreza op de markt. De Impreza Concept die Subaru enkele maanden geleden op de autoshow van Los Angeles liet zien is daarvan een serieuze voorbode. Diverse designelementen, zoals de prominente schouderlijn, de uitgeklopte wielkasten en de diepe luchtinlaten in de voorbumper, gaan we terugzien op diverse toekomstige modellen.

Als imagebuilder verschijnt volgend jaar een sportcoupé van Subaru op de markt. Ook deze is ontwikkeld in samenwerking met Toyota. Dit jaar kunnen we de Trezia verwachten, een compacte MPV die is gebaseerd op de Toyota Verso-S. Met deze uitbreiding van het assortiment wordt Subaru voor een groter publiek aantrekkelijk.