Daihatsu Cuore

Daihatsu verdwijnt in 2013 van de Europese markt. Dat heeft het Japanse merk donderdag bekend gemaakt. De aftersales-activiteiten en de levering van onderdelen worden voortgezet.

Daihatsu neemt een rigoureus besluit. Het Japanse merk staakt begin 2013 de verkoop van nieuwe auto’s in Europa. Huidige en toekomstige Daihatsu-rijders hoeven zich geen zorgen te maken, de aftersales-activiteiten, service en levering van onderdelen worden in 2013 gewoon voortgezet.

Daihatsu zegt in een verklaring dat de moordende concurrentie op de Europese markt, de dure Japanse munt en de hoge ontwikkelingskosten door de strenge Europese veiligheidseisen de belangrijkste redenen zijn: “Rekening houdend met de toenemende concurrentie in de compacte segmenten en met het huidige economische klimaat (…) ziet Daihatsu Motor Company onvoldoende perspectief in de autoverkoop in Europa om te willen investeren in hoge ontwikkelingskosten.”

Daihatsu kwam in 1978 op de Nederlandse markt en verkocht sindsdien 200.000 auto’s in ons land. Op dit moment biedt het merk drie modellen aan in Nederland: de compacte Cuore, de iets grotere Sirion en de compacte terreinwagen Terios.

Daihatsu verdwijnt in 2013 van de Europese markt. Dat heeft het Japanse merk donderdag bekend gemaakt. De aftersales-activiteiten en de levering van onderdelen worden voortgezet.

Daihatsu neemt een rigoureus besluit. Het Japanse merk staakt begin 2013 de verkoop van nieuwe auto’s in Europa. Huidige en toekomstige Daihatsu-rijders hoeven zich geen zorgen te maken, de aftersales-activiteiten, service en levering van onderdelen worden in 2013 gewoon voortgezet.

Daihatsu zegt in een verklaring dat de moordende concurrentie op de Europese markt, de dure Japanse munt en de hoge ontwikkelingskosten door de strenge Europese veiligheidseisen de belangrijkste redenen zijn: “Rekening houdend met de toenemende concurrentie in de compacte segmenten en met het huidige economische klimaat (…) ziet Daihatsu Motor Company onvoldoende perspectief in de autoverkoop in Europa om te willen investeren in hoge ontwikkelingskosten.”

Daihatsu kwam in 1978 op de Nederlandse markt en verkocht sindsdien 200.000 auto’s in ons land. Op dit moment biedt het merk drie modellen aan in Nederland: de compacte Cuore, de iets grotere Sirion en de compacte terreinwagen Terios.