Honda heeft de nog maar twee jaar oude Accord een facelift gegeven. Zo blijven de sedan en Tourer bij de tijd. Tegelijk introduceert het merk een nieuwe motor en een speciale uitvoering.

De Honda Accord sedan en Tourer zijn opgeknapt. Het interieur, exterieur en de techniek kunnen er weer een flinke tijd tegenaan. De gefacelifte Accord debuteert begin maart op de autoshow in Genève en gaat de maand erop in de verkoop. Tegelijkertijd verschijnt er een nieuwe dieselmotor voor het model. Ook komt de Accord 180 PS Type S beschikbaar voor de gehele Europese markt, een speciale uitvoering met luxe in- en exterieur.

Terug naar de facelift. De vernieuwde Accord is aan zowel de voor- als achterzijde voorzien van aangepaste lichtunits, bumpers en afwerkingsdetails. Ook de grille is opnieuw geprofileerd. Honda zal drie nieuwe lakkleuren aanbieden voor de Accord: Alabaster Silver, Graphite Lustre en Celestial Blue Pearl. Het interieur is voorzien van nieuwe bekleding voor de stoelen en deuren. Bij de meeste uitvoeringen worden de pedalen nu blauw verlicht zodra de koplampen aangaan.

De topuitvoeringen krijgen voortaan bi-xenon lampen en Active Cornering Lights. Laatstgenoemde lampen verschaffen licht aan de zijkant zodra de bestuurder richting aangeeft, het stuur meer dan 90 graden draait of de auto in z’n achteruit zet. Een camera dichtbij de achteruitkijkspiegel houdt het verkeer voor en achter de auto in de gaten en dimt de lichten zonodig automatisch.

Een deel van de onderhuidse opknapbeurt richtte zich op de beperking van lawaai. Zowel voor de bestuurder als de passagiers achterin is de Accord nu stiller. Verder is de aandrijving geoptimaliseerd. Er komt een 2,2 liter i-DTEC dieselmotor die 150 pk kan leveren. De CO2-uitstoot per km ligt op 138 gram, dat is 9 g/km minder dan wat de handgeschakelde sedan voorheen te bieden had. Voor de Accord met automaat is de emissie met 11 g/km gedaald. Ten slotte zijn een scala aan aerodynamische verbeteringen uitgevoerd. De prijzen volgen later.