Landwind CV9

Het Chinese automerk Landwind vestigt haar Research & Development Centre in Helmond. Op de High Tech Automotive Campus aldaar gaat Landwind ook meewerken aan de ontwikkeling van nieuwe Europese modellen.

De Landwind Motors Corporation (LWMC) heeft besloten haar Europese R&D-afdeling te vestigen op de High Tech Automotive Campus in Helmond. De aanwezigheid van technologische partners is een belangrijke reden waarom voor Helmond is gekozen in plaats van het Spaanse Tarragona. Landwind wil bijvoorbeeld blijven samenwerken met TNO Automotive en TÜV. Dat gebeurde eerder al tijdens de homologatie (het goedkeuringstraject) voor het nieuwe model, de CV9.

Het onderzoeks- en ontwikkelprogramma van Landwind concentreert zich eerst op emissie, veiligheid en elektrisch rijden. Afhankelijk van toekomstig research kan het aantal medewerkers, zes personen, eventueel worden uitgebreid. Moederbedrijf Jiangling Motors Company (JMC) wil, volgens het vakblad Automotive Online, het Helmondse R&D-centrum in de toekomst ook een grotere rol toebedelen in de ontwikkeling van Europese modellen. “En dan praten we niet alleen over homologatie en chrash tests maar ook over de ontwikkeling van zaken als elektrische aandrijving en ondersteltechniek”, aldus importeur Peter Bijvelds in Automotive.

Behalve Research & Development vestigt LWMC ook de Marketing & Sales-afdeling in Helmond. Op dit moment maakt het merk Landwind zijn Nederlandse comeback. Er is inmiddels een netwerk van 25 dealers in ons land opgezet. Begin april worden de eerste MPV’s, de Landwind CV9, daar verwacht.

Het Chinese automerk Landwind vestigt haar Research & Development Centre in Helmond. Op de High Tech Automotive Campus aldaar gaat Landwind ook meewerken aan de ontwikkeling van nieuwe Europese modellen.

De Landwind Motors Corporation (LWMC) heeft besloten haar Europese R&D-afdeling te vestigen op de High Tech Automotive Campus in Helmond. De aanwezigheid van technologische partners is een belangrijke reden waarom voor Helmond is gekozen in plaats van het Spaanse Tarragona. Landwind wil bijvoorbeeld blijven samenwerken met TNO Automotive en TÜV. Dat gebeurde eerder al tijdens de homologatie (het goedkeuringstraject) voor het nieuwe model, de CV9.

Het onderzoeks- en ontwikkelprogramma van Landwind concentreert zich eerst op emissie, veiligheid en elektrisch rijden. Afhankelijk van toekomstig research kan het aantal medewerkers, zes personen, eventueel worden uitgebreid. Moederbedrijf Jiangling Motors Company (JMC) wil, volgens het vakblad Automotive Online, het Helmondse R&D-centrum in de toekomst ook een grotere rol toebedelen in de ontwikkeling van Europese modellen. “En dan praten we niet alleen over homologatie en chrash tests maar ook over de ontwikkeling van zaken als elektrische aandrijving en ondersteltechniek”, aldus importeur Peter Bijvelds in Automotive.

Behalve Research & Development vestigt LWMC ook de Marketing & Sales-afdeling in Helmond. Op dit moment maakt het merk Landwind zijn Nederlandse comeback. Er is inmiddels een netwerk van 25 dealers in ons land opgezet. Begin april worden de eerste MPV’s, de Landwind CV9, daar verwacht.