Het assortiment van de Fiat Panda wordt aangevuld met vier nieuwe modellen. De Panda Trekking heeft de stoere looks van de 4x4. De Panda Natural Power en EasyPower rijden op twee soorten brandstof en ontzien het milieu. 

Fiat ziet de Panda als een Zwitsers zakmes: voor iedere consument is er wel een uitvoering 'die past'. Nu introduceert het merk vier nieuwe uitvoeringen. Over de Fiat Panda 4x4 schreven we al uitgebreid. De Panda Trekking heeft de looks van de stoere 4x4 maar niet de vierwielaandrijving. Wel is de Trekking uitgerust met Traction+, een techniek die het voorwielaangedreven rijden op nat en glibberig terrein verbetert.

Je kunt de Trekking van de 4x4 onderscheiden door het ontbreken van de zilverkleurige beschermingsplaat voor de bodem. De Fiat Panda Trekking kan worden besteld met de 0.9 TwinAir turbomotor van 85 pk, de 1.3 MultiJet II-dieselmotor van 75 pk en de TwinAir Turbo Natural Power-aandrijving met 80 pk. 

Natural Power en EasyPower

Af-fabriek zijn twee Panda-uitvoeringen verkrijgbaar met 'bifuel' aandrijving. De Panda Natural Power kan op methaan en benzine rijden. Het is 's werelds eerste auto die een tweecilinder motor - de 80 pk sterke 0.9 TwinAir met turbo - combineert met rijden op het milieuvriendelijke methaan, hier beter bekend als aardgas of groengas. Dat levert een gemiddelde CO2-uitstoot van 86 g/km op; zelfs voor Fiat is dit een laagterecord.  

De Panda EasyPower kun je voltanken met benzine en lpg. Omdat de benzinetank even groot is als in de reguliere Panda betekent de extra lpg-tank een vergroting van de actieradius. Op de snelweg kun je daardoor 350 km extra rijden voordat je hoeft te tanken. Deze Panda is uitgerust met de 1.2 bi-fuel motor die 69 pk levert. De EasyPower verbruikt gemiddeld 6,6 l/100 km  (1 op 15,2). De CO2-emissie bedraagt 107 g/km. 

De Natural en EasyPower-versies zullen in drie uitrustingsniveau's worden aangeboden: Pop, Easy en Lounge. De prijzen worden nog bekendgemaakt.