Peugeot heeft de Hybrid4-techniek in de 3008 en 508 verfijnd. De lagere CO2-uitstoot van 85 g/km zorgt ervoor dat beide modellen ook in 2014 profiteren van 14 procent bijtelling.

Het 14 procent bijtelling-feest van de Peugeot 3008 Hybrid4 en 508 Hybrid4 is nog niet voorbij. Beide modellen profiteren ook volgend jaar van het gunstige bijtellingstarief, dankzij verbeteringen aan de hybridetechniek. De CO2-uitstoot bedraagt nu 85 g/km. Voor de 3008 geldt dat de auto dan op 16 inch lichtmetalen wielen staat, de 508 is ook leverbaar met 17 inch wielen. Met grotere wielen stoten beide auto’s teveel CO2 uit om van 14 procent bijtelling te mogen genieten.

Peugeot 508 Hybrid4

Peugeot heeft de CO2-verbetering bereikt door de motorelektronica van de dieselhybride aan te passen. De elektromotor verleent vaker assistentie en de Hybrid4-modellen kunnen nu tot een snelheid van 85 km/u – voorheen 70 km/u – elektrisch rijden. Bovendien wordt er meer remenergie opgevangen dan voorheen. Laatste wijziging is de montage nieuwe banden met een extreem lage rolweerstand. Het brandstofverbruik van beide hybrides is vastgesteld op 3,3 l/100 km (1 op 30,3).

De prijzen van de 3008 Hybrid4 met lagere CO2-uitstoot zijn al bekend, hij is er vanaf 34.600 euro. De 508 Hybrid4 is nog niet geprijsd voor 2014.