Hyundai voorziet de i40 van een nieuwe grille, nieuwe veiligheidssystemen en een nieuwe automaat. De auto is voortaan alleen nog maar met dieselmotor verkrijgbaar.

Hyundai trekt het design van de i40 gelijk met dat van moderne Hyundai’s als de i10 en i20. De grotere grille springt daarbij het meest in het oog, want verder zijn de wijzigingen bescheiden. De koplampen en achterlichten hebben een nieuwe, modernere indeling, de voorbumper is gewijzigd en het design van de lichtmetalen wielen is vernieuwd.

In het interieur vind je een nieuw infotainmentsysteem met een verbeterd navigatiesysteem. Ook zijn de twee leverbare audiosystemen vernieuwd. Op het gebied van actieve veiligheid is de vernieuwde i40 weer bij de tijd, dankzij de introductie van het Lane Keep Assist System, intelligent grootlicht en een verkeersbordenlezer.

Er zijn een aantal wijzigingen op motorgebied. De 1.6 GDI benzinemotor ruimt het veld, de twee 1,7 liter dieselmotoren blijven leverbaar. De sterkste van de twee heeft er 5 pk bijgekregen en produceert nu 141 pk. Die motor is optioneel te koppelen aan een nieuwe zeventraps automatische versnellingsbak.

Nieuw is Advanced Traction Cornering Control, een elektronisch aangestuurd limited slip differentieel waarmee de i40 een stabielere wegligging en meer grip zou moeten hebben in bochten. De i40 Wagon is optioneel te verkrijgen met elektronisch aangestuurde dempers achter.

Prijzen van de vernieuwde i40 zijn nog niet bekend.