Ferrari heeft de FF grondig verbouwd en omgedoopt tot GTC4Lusso. Het vermogen van de V12-motor stijgt naar 690 pk.

Ferrari begint de week goed met de onthulling van de GTC4Lusso. Wie goed kijkt herkent de FF, maar bijna elk plaatwerkdeel is nieuw. Zelfs de daklijn is aangepast, die loopt nu sterker af voor een betere stroomlijn. Ferrari belooft dat deze wijziging geen invloed heeft op de ruimte achterin. Het design van de GTC4Lusso is nog indrukwekkender dan dat van de FF, neem alleen al de enorme grille, de lamellen aan de zijkant en de dubbele ronde achterlichten.

De GTC4Lusso heeft een volledig nieuw dashboard met maar liefst drie grote beeldschermen. Die in het midden is 10,2 inch groot en toont een volledig nieuw infotainmentsysteem. Links daarvan zit een langwerpig beeldscherm en naast de toerenteller is nóg een beeldscherm. Het stuur is compacter dan voorheen, wat mogelijk is doordat Ferrari een kleinere airbag monteert. De bekende rode startknop en rijstandenschakelaar ontbreken uiteraard niet.

Onder de lange motorkap ligt een verbeterde versie van de 6,3 liter V12-motor. Het vermogen is nu 690 pk, 30 pk meer dan voorheen. Het koppel ligt met 697 Nm 14 Nm hoger dan voorheen en is voor 80 procent bij 1.750 tpm beschikbaar. Accelereren van 0 naar 100 km/u doet de GTC4Lusso in 3,4 seconden, 0,3 tel sneller dan de FF. De topsnelheid is 335 km/u. Het door Ferrari gepatenteerde 4RM vierwielaandrijvingsysteem is standaard op de GTC4Lusso en nu ook voorzien van vierwielbesturing. Nieuwe dempers zorgen voor betere prestaties op slecht wegdek en meer comfort.

De GTC4Lusso debuteert op de autosalon van Genève volgende maand en wordt na de zomer leverbaar. Prijzen zijn nog niet bekend.