Ford maakt de 2.0-turbodieselmotor van de Mondeo, S-Max en Galaxy zuiniger en schoner. Ook kunnen de modellen voortaan besteld worden met de nieuwste Sync 3-infotainment.

Ford laat weten dat het de software van de 2,0 liter TDCi-dieselmotoren heeft aangepast. Het gaat om de versies van 150 en 180 pk die met de zestraps PowerShift-automaat en voorwielaandrijving worden gecombineerd in de Ford Mondeo, S-Max en Galaxy. 

De aanpassing levert een CO2-uitstootreductie tot 7 procent op. Voor zakelijke rijders verandert de bijtelling niet, die blijft 25 procent op alle drie de modellen. Wel zal iets minder diesel verbruikt worden: 4,6 l/100 km (1 of 21,7) door de Mondeo, 4,8 l/100 km door de Mondeo Wagon (1 of 20,8), 5,0 l/100 km (1 op 20,0) door de S-Max en 5,2 l/100 km (1 op 19,2) door de Galaxy. Dit zijn theoretische waarden gemeten in de standaard verbruikstest.

Feature upgrades

Behalve motorische wijzigingen neemt Ford ook nieuwe features op in het assortiment. Het topuitrustingsniveau Titanium komt voortaan standaard met Keyless Entry. Daarnaast zijn de drie modellen (plus de Mustang) nu te bestellen met de nieuwste versie van Fords communicatie- en infotainmentsysteem Sync 3. 

Met Sync 3, dat eerder gepresenteerd werd in de gefacelifte Ford Kuga, is smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto) mogelijk, kan software draadloos via wifi worden geüpdatet en kunnen sommige smartphone-apps via de - verbeterde - stembediening worden gebruikt.