De Jeep Wrangler Rubicon Recon geeft een van 's werelds meest terreinvaardige auto's nog meer off-road capaciteiten. Maar hij ziet er ook gewoon mooi uit.

De huidige generatie Jeep Wrangler mag dan 10 jaar oud zijn maar hij is nog niet afgeschreven. Sterker, Jeep heeft de meest terreinvaardige uitvoering, de Wrangler Rubicon, nog eens extra off-road capactiteiten gegeven en presenteert deze versie als de Rubicon Recon op de autoshow in Chicago. 

Een sterkere vooras, versterkte 'rock rails' onder de deurpanelen en bescherming voor de differentiëlen maken dat je met de Wrangler Rubicon Recon elke expeditie succesvol doorkomt. Doordat de rock rails ingekort zijn is het mogelijk wielen tot wel 35 inch groot te gebruiken. Verder is de Recon technisch gelijk aan de reguliere Wrangler Rubicon.

Wel wordt de Wrangler Rubicon Recon mooi aangekleed afgeleverd. Jeep geeft 'em onder meer nieuwe 17 inch lichtmetalen wielen met off-road banden, waarvan de velgen net als andere onderdelen in een nauwelijks glanzende zwarttint gespoten zijn. De stoere bumpers bieden de mogelijkheid een lier en trekhaken te bevestigen. Rondom is de bodem van de Wrangler extra beschermd. 

Binnenin zit je lekker op zwarte, verwarmde stoelen in leder. Het instrumentenpaneel krijgt een exclusieve styling mee en toont additionele waarden, waaronder bandenspanning, oliedruk en de temperatuur van het koelsysteem. De Rubicon Recon verschijnt in zeven lakkleuren. Volgende maand al staat de Recon, ook als vierdeurs Wrangler Unlimited, in de Amerikaanse showrooms. We wachten nog op de mededeling of 'ie ook naar Nederland komt.