De Isuzu D-Max heeft een nieuwe neus en belangrijker nog, een nieuwe motor. De 1.9 dieselmotor stuurt de oude 2.5 met pensioen.

Isuzu begint met downsizen. Het merk vervangt de 2.5 dieselmotor in de D-Max door een nieuwe motor met een cilinderinhoud van 1,9 liter. Het nieuwe blok is maar liefst 60 kilogram lichter. Het vermogen van 164 pk is bijna gelijk aan dat van de 2.5, het koppel is met 360 Nm iets lager. Het lagere gewicht van de vernieuwde D-Max zou ervoor moeten zorgen dat je geen verschil voelt. Sterker nog, de D-Max kan nu maximaal 3.500 kilogram trekken, 500 meer dan voorheen. Het maximale koppel is al bij 2.000 tot 2.500 tpm beschikbaar.

Een ander voordeel van de nieuwe motor is dat hij minder geluid maakt. Standaard levert Isuzu een handgeschakelde zesversnellingsbak, optioneel is een nieuwe automaat met zes verzetten verkrijgbaar.

De voorkant van de pick-up is opnieuw getekend met gewijzigde koplampen met led-dagrijverlichting, een nieuwe grille en een andere bumper. Nieuwe opties die Isuzu levert zijn onder andere keyless entry en een afdaalassistent.

Isuzu levert de D-Max ongewijzigd als Single Cab, Extra Cab (met bagageruimte achter de voorstoelen) en als Double Cab (met achterbank). De vanafprijs voor de drie carrosserieversies bedragen 19.800 euro, 24.800 euro en 26.100 euro. Deze prijzen zijn exclusief btw en BPM, Isuzu biedt de D-Max namelijk alleen als bedrijfswagen aan.