Lotus vervangt de Evora Sport 410 door de verbeterde GT410 Sport. Daarbij heeft het gebruikgemaakt van de snelle GT430.

Bij Lotus worden de modellen continu verbeterd. Nu is het de beurt aan de Sport 410, die vervangen wordt door de GT410 Sport. Lotus omschrijft het nieuwe model als 'rauwe performance', maar subtieler dan de topversie GT430. Wel maakt het Britse merk gebruik van de aerodynamische body van de GT430, aangevuld met enkele nieuwe composiet bodypanelen voor en achter. Ook zijn meer carbon-onderdelen toegepast.

Dit heeft vooral effect op de aerodynamische downforce. Ten opzichte van het uitgaande model biedt de GT tot 50 procent meer neerwaartse kracht, maximaal 96 kg. Zoals altijd heeft de Engelse sportautofabrikant mogelijkheden gezien om het gewicht van de Evora te verminderen. Het ongeladen gewicht van 1.297 kg kan nog verminderd worden door op de optielijst een titanium uitlaat en door Lotus getunede aluminium Öhlins-dempers aan te kruisen. 

De 3.5 V6-motor met compressor biedt net als in het uitgaande model 410 pk vermogen, wel is er maximaal 10 Nm extra koppel (420 Nm). De 0-100 km/u-sprint kan afgelegd worden binnen 4,1 seconden (met automaat) of 4,0 tellen (handbak). De topsnelheid bedraagt 305 km/u.