Infiniti Project Black S

Infiniti neemt volgende week het studiemodel Project Black S mee naar de autosalon van Parijs. Het gaat om een doorontwikkeling van de gelijknamige auto uit 2017.

Infiniti wil binnen een aantal jaar al zijn modellen elektrificeren en presenteert daarom voor de tweede keer de Project Black S. Dit keer is het studiemodel verder uitgewerkt en dan vooral de techniek. Die is bijzonder, want Infiniti gebruikt in de Project Black S het ERS-systeem uit de Formule 1. Uiteraard is de techniek niet een-op-een overgenomen, maar geschikt gemaakt voor toepassing in straatauto’s.

Infiniti gebruikt zijn eigen 3.0 V6-motor als basis. Daaraan zijn drie zogenaamde Motor Generator Units (MGU’s) gekoppeld, die energie leveren aan de dubbele elektrische turbo. Eén van de MGU’s regenereert remenergie, de andere twee worden aangedreven door uitlaatgassen – een beetje zoals een klassieke turbo. Dankzij het ERS-systeem stijgt het vermogen van de zescilindermotor van 405 naar 571 pk. 

Infiniti ziet de ERS-techniek als de meest exotische vorm van elektrificatie voor zijn modellen. Het merk werkt ook aan eenvoudigere en minder krachtigere oplossingen, zoals ‘klassieke’ hybridetechniek.