De 'limited edition' Bugatti Centodieci is enig in z'n soort. De techniek is gebaseerd op de Bugatti Chiron, maar het uiterlijk op de EB110 uit de jaren '90.

Een esthetisch eerbetoon brengen aan de Bugatti EB110 is één, maar hoe krijg je dat voor elkaar als je techniek toepast uit de uiterlijk flink verschillende Chiron? Bugatti geeft toe dat het hoofdbrekens heeft gekost. De oplossing ligt vooral in het niet één op één kopiëren van de 'platte, twee-dimensionale' supersportcar uit de eerste helft van de jaren 1990. In plaats daarvan is de Centodieci - Italiaans voor '110' - een herinterpretatie van die hypercar geworden.

Waar de Bugatti Chiron vooral ronde vormen kent hebben diverse ingrepen ertoe geleid dat de Bugatti Centodieci hoekig oogt, zoals de wigvormige supersportwagens eind jaren '80 getekend werden. Alsof de Chiron van bovenaf en opzij afgeplat is. Designkenmerken die aan de EB110 refereren zijn bijvoorbeeld de brede luchtinlaten, de motor die zichtbaar is achter het glas en de overhangende achtervleugel. 

Bugatti voorziet de Centodieci van de achtliter W16-motor, die goed is voor 1.600 pk bij 7.000 tpm. Sprinten van 0-100 km/u kan in 2,4 seconden, tot 200 km/u in 6,1 tellen en tot 300 km/u binnen 13,1 seconden. Dan is het nog niet gedaan: de topsnelheid is op 380 km/u afgeregeld. Door 20 kg gewicht te besparen in vergelijking met de Chiron, heeft de Centodieci een vermogen-gewichtratio van 1,13 kg/pk. 

De limited edition wordt in een oplage van slechts tien stuks geproduceerd. De hele reeks is al uitverkocht; de gelukkigen tellen er - exclusief belastingen - 8 miljoen euro voor neer. Ze mogen nog 2 jaar wachten op aflevering van hun exemplaar.