Toyota heeft de dieselmotor in de Hilux schoner en zuiniger gemaakt. De 2.4 D-4D stoot nu minder roetdeeltjes, stikstofoxiden en CO2 uit.

Toyota voert enkele wijzigingen door aan de Hilux, de middelgrote pick-up in het assortiment. Het merk heeft de 2.4 D-4D dieselmotor in de auto klaargemaakt voor de aankomende emissie-eisen. De Hilux voldoet nu aan de Euro 6.2-norm en stoot dankzij diverse aanpassingen minder schadelijke stoffen uit. En ondanks dat de nieuwe CO2-uitstoot nu is gemeten volgens de nieuwe, strengere WLTP-methode, ligt de theoretische waarde lager dan voorheen. Toyota geeft een CO2-uitstoot op van 171 g/km, dat was in de oude situatie 178 g/km. Het merk meldt dat het brandstofverbruik ‘evenredig’ afneemt. Dat zou betekenen dat de Hilux nu zo’n 6,6 l/100 km (1 op 15,1) verbruikt.

Andere wijzigingen

Toyota voert voor modeljaar 2019 nog een paar veranderingen door. Zo is het Safety Sense-pakket, waarin diverse rijhulpsystemen zijn gebundeld, nu bij meer uitvoeringen als optie verkrijgbaar. De uitrusting van de Hilux Professional is uitgebreid met automatische klimaatregeling en de Executive-uitvoering is vanaf nu voorzien van hoogglans zwarte spiegelkappen, grille en grepen.

De Hilux modeljaar 2019 is per direct te bestellen, de prijzen van de bedrijfswagen (exclusief belastingen) beginnen bij 19.195 euro voor de versie met enkele cabine.