Het grote nieuws van de vernieuwde Skoda Superb is de komst van de plug-in hybride iV-uitvoering. De wijzigingen van de reguliere uitvoering zijn klein, maar doeltreffend.

Het draait bij de vernieuwde Skoda Superb om de details. Naast het grote nieuws van de nieuwe hybride iV-uitvoering zijn de wijzigingen klein. Het andere grote nieuws, de nieuwe Superb Scout met SUV-achtige aankleding, is namelijk niet voor Nederland bestemd.

De belangrijkste nieuwe snufjes van de Superb zijn de matrix-ledverlichting, de slimme cruise control met verkeersbordenlezer en de draadloze telefoonlader. Ook nieuw is Emergency Assist, een systeem dat de auto naar de vluchtstrook stuurt bij een noodgeval – bijvoorbeeld als de bestuurder onwel wordt. Skoda introduceert verder nieuwe slimmigheidjes, zoals een multifunctionele dubbele laadbodem en een verschuifbare verdeler in de bagageruimte.

De Superb is aan de buitenkant subtiel gewijzigd. De nieuwe led-verlichting valt op en verder heeft de auto een grotere grille, gewijzigde bumpers, nieuwe wieldesigns en een chromen strip op de achterklep. Het dashboard is opgewaardeerd met zilverkleurige accenten en voor de stoelen is er nieuwe bekleding. Het infotainmentsysteem, waarvan de meest uitgebreide versie een 9,2 inch beeldscherm heeft, is bijgewerkt naar de laatste generatie.

Skoda kondigt, naast de hybride-uitvoering, zes motoren aan voor de vernieuwde Superb, allemaal ‘oude bekenden’. De vermogens lopen uiteen van 120 tot 272 pk. Welke motoren in Nederland leverbaar worden is nog niet bekend. Het merk maakt in aanloop naar de marktintroductie begin 2020 meer informatie bekend.