Chevrolet maakt meer bekend over de geheel nieuwe Corvette Stingray. In de Verenigde Staten is hiermee de verkoop begonnen. 

Bij de ontwikkeling van de nieuwe generatie Corvette Stingray stelde Chevrolet zich ten doel om dagelijks rijplezier te bieden. De integratie van motor, transmissie en chassis vormde de strategie. Vehicle Performance Manager Alex MacDonald zegt nu dat 'de prestaties van de 2020 Stingray onze verwachtingen ver te boven gaan'. 

Chevrolet heeft de nieuwkomer voorzien van een launch control-functie. De sprint vanuit stilstand -  op z'n Amerikaans 0-60 mijl (ofwel 0-97 km/u) - kan de Stingray afleggen in 3,0 seconden. Wordt de supersportauto voorzien van het Z51 Performance Pack, dan gaat er nog een seconde vanaf. Dragracen op de kwart mijl (402 meter) kan, bij een snelheid van 198 km/u (of 195 km/u met de Z51), afgeklokt worden op 11,2 seconden. 

De prestaties van de 2020 Stingray gaan onze verwachtingen ver te boven 

Toch heeft de nieuwe LT2 V8-motor in de Corvette enkele paardenkrachten minder beschikbaar dan eerder vermeld: 495 pk. Het maximale koppel blijft 637 Nm. Indien voorzien van een performance-uitlaatsysteem, gaat het om het krachtigste Stingray ooit, al vanaf het instapmodel. De 8-trapstransmissie met dubbele koppeling kan door bestuurders zelf worden bedienen dankzij peddels aan het stuurwiel. Op basis van de rijmodi Tour, Sport en Track variëren het rijcomfort en de -eigenschappen. 

Alle Corvette Stingray-uitvoeringen worden voorzien van een mechanisch slip differentieel. Met het Z51 Performance-pakket komt ook een elektronische variant. De Nederlandse prijzen van de auto zijn nog niet bekend. In de V.S. beginnen deze bij een kleine 60.000 dollar, omgerekend net geen 55.000 euro. In ons land komen daar nog belastingen bij.