Mercedes-Benz breidt het aanbod van de GLC uit met de GLC 300 e 4Matic. Met de nieuwe plug-in hybride-uitvoering is het volgens Mercedes-Benz mogelijk om een brandstofverbruik van 1 op 45 te halen.

De Mercedes-Benz GLC is binnenkort weer als stekkerhybride te verkrijgen. De 2.0 viercilinder benzinemotor krijgt in de GLC 300 e 4Matic ondersteuning van een 90 kW (122 pk) sterke elektromotor. Over een afstand van maximaal 43 kilometer kun je met de stekkerhybride SUV volledig elektrisch te rijden. De topsnelheid is dan beperkt tot zo’n 130 km/u. Het 13,5 kWh accupakket heeft een plekje gekregen in de bodem van de bagageruimte, die daardoor is gekrompen tot een nog altijd bruikbare 394 liter.

Als de twee motoren samenwerken is er maximaal 235 pk vermogen en 700 Nm trekkracht beschikbaar. De GLC 300 e heeft vierwielaandrijving, waardoor het hoge koppel goed verwerkt kan worden. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,7 seconden, maar als je het opgegeven brandstofverbruik van 2,2 l/100 km (1 op 45,5) wil halen, dan moet je zo’n sprintje niet te vaak doen.

Mercedes-Benz stelt de GLC 300 e 4Matic voor op de IAA in Frankfurt, die deze week van start gaat. De verkoop in Nederland begint later dit jaar, we kunnen helaas nog geen prijzen melden.