Ook de stationwagonvariant Audi A6 Avant verschijnt nu met plug-in hybride aandrijflijn. De 55 TFSI e Quattro Competition heeft een actieradius van 51 km en een 0-100 km/u-sprint van 5,7 seconden.

De stekkerhybride van de Audi A6 Limousine krijgt een broer: de plug-in hybride A6 Avant 55 TFSI e Quattro Competition. Daarmee kun je tot 51 km (volgens de theoretische WLTP-test) volledig elektrisch rijden. De elektromotor heeft een piekvermogen van 105 kW en een maximumkoppel van 350 Nm.

Samen met de 252 pk sterke tweeliter viercilinder TFSI-benzinemotor ontstaat een systeemvermogen van maximaal 367 pk. Het gecombineerde koppel ligt op 500 Nm, en deze enorme trekkracht is al beschikbaar vanaf 1.250 tpm. De standaardsprint, vanuit stilstand tot 100 km/u, kun je afleggen binnen 5,7 seconden. De topsnelheid van de stationcar is afgeregeld op 250 km/u. Bij puur elektrisch rijden ligt het maximum op 135 km/u.

De elektromotor haalt z'n stroom uit een lithium-ion accupakket van 14,1 kWh. Dat ligt onder de bagageruimte. De resterende kofferbakruimte bedraagt 405 liter, met de achterbank neergeklapt beschik je nog altijd over 1.535 liter. Met de bij te leveren mode 3-kabel duurt volledig opladen van een lege batterij ongeveer 2,5 uur.

Tegen de tijd dat de wagon te bestellen is horen we van Audi hoeveel de A6 Avant-stekkerhybride gaat kosten.